شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر ورزش#عامل#سقوط#هلکوپتر#حامل#معرفی

عامل سقوط هلکوپتر حامل وزیر ورزش معرفی شد

مدیرکل دفتر بررسی سونح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری از گزارش نهایی برررسی سانحه سقوط هلیکوپتر حامل وزیر ورزش خبر داد.

فارس نوشت: حسن رضایی فر مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به انتشار گزارش نهایی بررسی سانحه سقوط هلی کوپتر حامل وزیر ورزش، گفت:خلبان عامل وقوع سانحه بوده است.

وی با اشاره به استقلال تیم بررسی سانحه گفت: بالگرد در ارتفاع حدود 10 متری سطح زمین دچار لرزش و انحراف به سمت چپ شده که اظهارات خلبانان نشان می دهد وی اقدام برای کنترل بالگرد کرده ولی موفقیت آمیز نبوده است. مستندات صحنه سانحه نشان می دهد بالگرد پس از گردش به سمت چپ قصد فرود داشته که دچار افت ارتفاع شده و ابتدا ارابه فرود جلوی بالگرد با ضربه شدید به سطح چمن ورزشگاه برخورد کرده و بالگرد به طور نامتعارف به سمت چپ منحرف و پس از برخورد ملخ دم به زمین نامتعادل و دچار سانحه و به صورت واژگون متوقف شده است. در این سانحه یک نفر جان خود را از دست داده و 10 نفر از جمله وزیر ورزش و جوانان بطور جدی مصدوم شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در مراحل بررسی سانحه، مشکل فنی در بالگرد یافت نشده و علت وقوع سانحه عامل انسانی(خلبان) عنوان شده است که البته تصمیم گیری های مدیریتی و نبستن کمربند ایمنی مسافران نیز عوامل کمکی بوده اند.

به گفته رضایی فر، نکته ای که درخصوص تعداد سرنشینان مجاز باید عنوان شود این است که بالگرد دارای ظرفیت 22 سرنشین بوده ولی قرار بوده که تعداد 18 نفر سوار بالگرد باشند.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری گفت: توصیه های ایمنی درخصوص نحوه بهره برداری وسائل پرنده دولتی و ضرورت بروزرسانی شیوه های بهره برداری بالگردهای هلال احمر به مبادی ذی‌ربط ارسال شده است.