شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##گشت#گذاری#باغ#کتاب-#رضایتمندی#غافلگیری#جنس#مردم

گشت و گذاری در باغ کتاب- 3 / رضایتمندی و غافلگیری از جنس مردم

اکثر ناشران از میزان حضور مردم ابراز رضایت می‌کنند.

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حال برگزاری است و تاکنون میزبان طیف گسترده ای از علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی بوده است.

به گفته علی رمضانی قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمار فروش در بخش مجازی تا ساعت ۱۳ روز جمعه ۲۲ اردیبهشت مجموعاً ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که از این میزان ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سهم ناشران و ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان سهم کتابفروشان است. همچنین تاکنون ۱۷۸ هزار نسخه کتاب در بخش مجازی نمایشگاه کتاب توسط ناشران و کتابفروشان به فروش رسیده است.

اپراتورهای تلفنی نمایشگاه نیز تا ۲۱ اردیبشهت به ۷ هزار تماس پاسخ دادند که طبق آمار اعلام شده، از ساعت یک دقیقه بامداد به ۶ هزار و ۹۵۹ تماس ورودی و ۵۲۶ تماس خروجی پاسخ داده شد.

در همین حال، حجت الاسلام احمد صالحی رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری گفت که برای اولین بار نمایندگان ۱۱ دستگاه اجرایی کشور برای ارتباط رودر رو با مردم بدر نمایشگاه کتاب مستقر شده اند.

همچنین براساس آمار تحلیلی ایرنا، ناشران  شرکت کننده در این نمایشگاه، از میزان تخفیف آثار، محل برگزاری نمایشگاه و میزان حضور مردم، رضایت دارند.

ناشران کودک و نوجوان این روزها را نسبت به سال گذشته، به لحاظ فروش کتاب راضی‌کننده می‌خوانند و استقبال را خوب ارزیابی می کنند.

یکی از نکات جالب نمایشگاه، حضور پرشمار مردم در بخش بین‌الملل بخصوص غرفه کشور مهمان ویژه یعنی تاجیکستان بود. هرچند بخش بازار جهانی و آژانس‌های ادبی مانند همیشه خلوت بودند.

امسال نمایشگاه کتاب یک تعطیلی رسمی دیگر هم در میانه هفته دارد و با وجود این تعطیلی، پیش‌بینی بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان است.


علی رمضانی، سخنگوی نمایشگاه کتاب با ارائه آماری از نمایشگاه درباره تخلفات نیز گفت: کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران یک مورد ناشر متخلف را در بخش عمومی با فروش کتاب غیرقانونی شناسایی کرد که تعطیلی چندساعته آن را در پی داشت.

گفتنی است که غرفه انتشارات اطلاعات در شبستان اصلی، راهروی ۱۶، غرفه ۱۶میزبان مخاطبان و علاقه مندان خود است.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلی تهران برگزار می‌شود.