شهر خبر

سقوط هواپیمای سوخو و بالگرد ناشناس در نزدیکی مرز روسیه و اوکراین

سقوط هواپیمای سوخو و بالگرد ناشناس در نزدیکی مرز روسیه و اوکراین

ایرنا نوشت: منابع خبری روسیه از سقوط یک هواپیمای سوخو ۳۴ متعلق به این کشور و حادثه مشابه برای یک بالگرد ناشناس در منطقه بریانسک روسیه در نزدیکی مرز اوکراین خبر دادند.

خبرگزاری تاس روز شنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: دقایقی پس از گزارش هایی مبنی بر سقوط یک فروند بالگرد ناشناس در منطقه، یک فروند جنگنده سوخو ۳۴ در منطقه بریانسک روسیه در نزدیکی مرز اوکراین سقوط کرد.



این منبع خبری جزئیات بیشتری درباره تلفات حادثه سقوط هواپیما ارائه نکرد،‌با این حال با اشاره به انتشار ویدیویی از محل سقوط هواپیما نوشت که این تصاویر بخش‌هایی از هواپیمای جنگنده و موتور آن را در حال سوختن نشان می‌دهد.

ساعتی قبل، منابع خبری روس از سقوط یک بالگرد ناشناس از نوع Mi-۸ در همین منطقه روسیه (بریانسک) به علت آتش سوزی در قسمت موتور خبر داده بودند.
مقامات محلی در این باره گفتند که سقوط بالگرد آسیبی به تأسیسات شهری و یا شهروندان نداشته است اما در این حادثه، ۲ سرنشین بالگرد جان باخته اند.
بنا بر این گزارش، لاشه بالگرد پیدا شده و آتش‌سوزی ناشی از سقوط آن،‌مهار شده است.
بنا بر گزارش منابع روس، مقامات محلی در حال انجام عملیاتی برای یافتن مقصران هستند که می توانستند در هر دو حادثه نقش داشته باشند و افزودند که بالگرد و هواپیمای جنگنده ممکن است توسط عواملی که در خاک روسیه فعالیت می کردند سرنگون شده باشند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هواپیمای سوخو ۲۴ در حال پرواز آموزشی بوده و هیچ مهماتی در آن وجود نداشته است.
پیش از این،حادثه سقوط یک بالگرد تهاجمی روسی Mi-۲۸ روز جمعه بر فراز شبه جزیره کریمه گزارش شده بود.

310310