شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#دولت#روسیه

وزارت دفاع روسیه: اوکراین با موشک‌های کروز انگلیس به لوهانسک حمله کرده است

وزارت دفاع روسیه: اوکراین با موشک‌های کروز انگلیس به لوهانسک حمله کرده است

ایسنا نوشت: وزارت دفاع روسیه دولت اوکراین را به هدف قرار دادن اهداف غیر نظامی در لوهانسک با موشک‌های کروز «استُرم شادو» انگلیس متهم کرد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که اوکراین با استفاده از موشک‌های استُرم شادو که انگلیس به کی‌یف تحویل داده، حملاتی را به اهداف غیر نظامی در لوهانسک انجام داده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: در تاریخ ۱۲ ماه مه، جنگنده‌های نیروی هوایی اوکراین حملاتی را به شرکت پلیمری «پلیپاک» و کارخانه فرآورده‌های گوشتی «میلیام» در شهر لوهانسک انجام دادند و در این حملات از موشک‌های هوا به هوای استرم شادو استفاده شد که توسط انگلیس به اوکراین تحویل داده شده است.

این وزارتخانه در ادامه آورده است: این در حالی است که انگلیس مدعی شده است که از این موشک‌ها علیه اهداف غیر نظامی استفاده نمی‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: در نتیجه حمله به لوهانسک، چند ساختمان مسکونی تخریب و چند غیرنظامی از جمله شش کودک مجروح شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که یک جنگنده روسی دو جنگنده "SU -۲۴" و "MIG -۲۹" را که در حمله به لوهانسک شرکت داشتند، سرنگون کرد.

310310