شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرفروش#نمایشگاه کتاب

خاطرات فردوست از شاه همچنان محبوب و پرفروش است!

پرفروش‌های غرفه انتشارات اطلاعات در سه روز نخست برگزاری نمایشگاه کتاب مشخص شد.

 

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، غرفه انتشارات اطلاعات این روزها میزبان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران است.

مطابق آمار اعلامی انتشارات، دو کتاب خاطرات فردوست و شرح مثنوی معنوی در سه روز نخست نمایشگاه، جزء پرفروش‌ترین آثار انتشارات اطلاعات بوده است. دو جلدی خواندنی «ظهور و سقوط سلطنت پهلوى» خاطرات ارتشبد سابق حسین فردوست با ویرایش عبدالله شهبازی، پرفروش ترین کتاب موسسه اطلاعات خاطرات حسین فردوست یار صمیمی و بسیار نزدیک محمدرضا پهلوی است. ارتباط و دوستی آنان از دوره دبستان آغاز شد و تا پایان عمر سلطنت پهلوی امتداد یافت. وی ریاست عالی‌ترین نهادهای اجرایی و امنیتی رژیم پیشین را برعهده داشت و از همین‌رو در جلد اول، اطلاعات دست اولی از خاندان پهلوی و روابط بین اعضای آن و ساختار حکومت پهلوی ارائه داده است. فردوست در جلد دوم برخی از شخصیت‌های طراز اول و مؤثر رژیم پهلوی را با تکیه بر اسناد معتبر معرفی می‌کند و ابعادی از شخصیت‌ پنهان آنان را می‌کاود و شرح می‌دهد.

بنابراین گزارش، دیگر کتاب پرفروش انتشارات اطلاعات، شرح جامع مثنوی معنوی تأليف كريم زمانى است که در هفت جلد منتشر شده است. کتاب، شرحى است به زبان ساده و گويا و مفيد بر تمامى ابيات شش ‌‏‌دفتر مثنوى معنوى مولانا جلال‌‏الدين محمد‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏بلخى. در اين شرح، همه واژه‌‏ها و اصطلاحات عرفانى و ‌‏‌‏‌‏‌‏فلسفى و علمى و آيات قرآنى و احاديث و ضر‌‏ب‌‏‌‏المثل‌‏هايى كه در‌‏‌‏‌‏‌‏مطاوى ابيات آمده با بيانى روشن مورد شرح قرار گرفته و نهايتاً ‌‏‌‏‌‏‌‏نتيجه‌‏گيرى حكايات و تمثيل‌‏ها نيز بيان شده است.
انتشارات اطلاعات در شبستان اصلی، راهروی 16، غرفه 16 میزبان علاقمندان کتاب است.