شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک مرکزی#ژاپن
رئیس بانک مرکزی ژاپن مطرح کرد:

لزوم ارزیابی اثرات افزایش نرخ بهره گذشته بانک مرکزی ژاپن توسط بانک‌های مرکزی جی هفت

بانک‌های مرکزی G۷ نیاز به ارزیابی اثرات افزایش نرخ بهره در گذشته بانک مرکزی ژاپن را برای سیاست گذاری های آینده لازم دانستند.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از رویترز، روز شنبه کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن گفت که به نظر بسیاری از روسای بانک‌های مرکزی از کشور‌های ثروتمند گروه هفت (G۷)  این طور می‌رسد که تاثیر افزایش نرخ بهره در گذشته هنوز به طور کامل نشان داده نشده وآن‌ها به دنبال هدایت سیاست‌های پولی آینده هستند. اوئدا درکنفرانس خبری پس از این جلسه گفت: به نظر می‌رسد شرکت‌کنندگان این درک را دارند که تأثیر افزایش‌های نرخ بهره گذشته هنوز به طور کامل بر اقتصاد و تورم آن‌ها نشان داده نشده و می‌تواند بعدا ظاهر شود. وی افزود: بسیاری از آن‌ها گفتند که می‌خواهند سیاست‌های پولی را با در نظر گرفتن این نکته هدایت کنند.

اوئدا در رابطه با ژاپن گفت که به همتایان خود در جی ۷ گفته که این اقتصاد در حال بهبود است، اگرچه تورم مصرف‌کننده که اکنون بالای ۳ درصد است تا اواسط سال مالی جاری که در ماه مارس ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد، شروع به کاهش خواهد کرد. او گفت: من در جلسه جی هفت گفتم که ژاپن سیاست پولی فوق‌العاده انعطاف پذیری را حفظ می‌کند تا به طور پایدار و باثبات به هدف تورم ۲ درصدی بانک مرکزی ژاپن دست یابد. اوئدا و وزیر دارایی شونیچی سوزوکی در این کنفرانس خبری صحبت کردند، در حالی که ژاپن رئیس جلسه امسال رهبران مالی G۷ در نیگاتا است که روز شنبه به پایان رسید.