شهر خبر

۷۰ میلیون قوطی شیر خشک تا پایان سال تولید می شود

۷۰ میلیون قوطی شیر خشک تا پایان سال تولید می شود

ایلنا نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت از تولید ۷۰ میلیون قوطی شیر خشک تا پایان سال در کشور خبر داد و گفت: تخصیص ارز ترجیحی به شیرخشک مورد نیاز بر حسب تعداد قوطی تولیدی ادامه یافته و باتوجه به اختلاف قیمت عرضه آن با بازار جهانی، نسبت به نظارت هوشمند بر زنجیره تأمین شیر خشک از کارخانه تا داروخانه اقدام می شود.

پدرام پاک آیین افزود: پنج شرکت پودر شیر مشهد، نستله ایران، بهداشت کار، نیکسان سلامت بهبود و شیر خشک نوزاد پگاه شهرکرد تامین کننده شیر خشک عادی(رگولار) کشورند که برای تامین مواد اولیه این محصول ارز ترجیحی دریافت می کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد: تولیدکنندگان ارز دریافتی را برای تأمین مواد اولیه به یورو و بر حسب تعداد قوطی تولیدی دریافت می کنند.

دستیار وزیر بهداشت با بیان اینکه میزان تولید شیر خشک در سال ۱۴۰۲ حدود ۷۰ میلیون قوطی خواهد بود، افزود: تدابیر لازم برای تامین ارز مورد نیاز این میزان شیر خشک اندیشیده شده و در حال حاضر، همه شرکت ها با حداکثر ظرفیت به تولید مشغولند؛ بنابراین مشکلی از لحاظ کمبود شیر خشک عادی(رگولار) در کشور وجود ندارد.

پاک آیین افزود: مواد اولیه شیر خشک موجود در بازار با ارز ۴۲۰۰ تومانی تهیه شده و با توجه اختلاف قیمت آن در بازار ایران با بازارجهانی، نظارت های سازمان غذا و دارو بر زنجیره تأمین هوشمندسازی و تشدید شده است.

۲۷۱ ۲۳۳