شهر خبر

چرا قلعه‌نویی با اسکالونی عکس یادگاری گرفت؟

چرا قلعه‌نویی با اسکالونی عکس یادگاری گرفت؟

اطلاعات آنلاین نوشت: پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به قرعه آسان تیم ملی در جام ملت‌های آسیا، درباره وضعیت استقلال‌ تاکید کرد: قرارداد ساپینتو را همین امروز تمدید کنند!

مراسم قرعه کشی جام ملت های آسیا روز گذشته برگزار شد و تیم ملی فوتبال کشورمان رقبای خود در مرحله گروهی را شناخت. بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره قرعه کشی جام ملت های آسیا و همچنین روزهای حساس لیگ برتر فوتبال کشور صحبت کرد

بهتاش فریبا، پیشکسوت فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار اطلاعات آنلاین درباره مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا گفت: شما خودتان هم اگر می خواستید انتخاب کنید بهتر از این نمی شد. از آن طرف هم به تیم سوم گروه بعدی می خوریم. البته فوتبال رو ندارد ولی تا یک چهارم دردسری نداریم.

وی در عین حال تاکید کرد: با این حال نباید دستکم گرفت و فکر کرد راحت صعود می کنیم. این را نباید در مغز بازیکن کنیم که شاگرد کلاس دوازدهمی می خواهد با کلاس اولی بازی کند. من از فلسطین و هنگ کنگ شناختی ندارم اما کاش بازی آخرمان با فلسطین بود.

فریبا درباره این انتقاد به قلعه نویی که چرا با چهره های مطرح فوتبال جهان عکس یادگاری گرفته، گفت: اولا امیدوارم با این مربی ایرانی موفق شویم هر چند می دانیم استرالیا و ژاپن و کره جنوبی سه سد محکم هستند ولی ما کادر فنی خوبی داریم. درباره سوال شما باید بگویم اینطور نیست. امیر، اسکالونی سرمربی تیم ملی آرژانتین را دوست دارد.چون یک مصاحبه خواندم که گفته بود او می تواند ماندگار و جاودانه شود، پس برای همین با وی عکس یادگاری گرفت.

وی ادامه داد: شما جام جهانی هم می روی برای قرعه کشی، همه با هم عکس می اندازند. ما منتظریم یک داستان درست کنیم و برای افراد حاشیه بسازیم وگرنه کار قلعه نویی طبیعی بود و اشکالی هم نداشت.

او اضافه کرد: چیزی که مهم است اینکه امیرقلعه نویی با توجه به اینکه در گذشته تیم ب درست کرده بود باید برای پشتوانه سازی فکری کند.

فریبا درباره نقدی که به نحوه انتخاب دستیاران امیر قلعه نویی می شود نیز گفت: اشتباهی که فدراسیون باعث شد کی روش انجام دهد این بود که 10 سال اینجا بود اما یک مربی در کنارش پرورش پیدا نکرد. برای ارتقای سطح مربیان جوان فدراسیون کاری نکرد. اگر هم کسی بود ده روز بیشتر دوام نیاورد.

وی افزود: اگر آن اتفاق افتاده بود اینقدر نگران نبودیم. الان قلعه نویی به جز یکی دو خارجی، چند تا جوان را دعوت کرده است؛ یعنی کاری که کی روش نکرد را قلعه نویی انجام می دهد.

فریبا درباره دیدارهای امروز لیگ برتر و شانس قهرمانی تیم ها و اینکه از نظر وی هنوز استقلال شانس دارد یا خیر؟ گفت: نمی توانیم بگوییم ندارد ولی خیلی کم است. آنها بیشتر باید روی جام حذفی تمرکز کنند. به نظرم پرسپولیس و سپاهان تا روز آخر می جنگند. الان پرسپولیس یک امتیاز بالاتر است و همه چیز دست خودش است.

وی تصریح کرد: احتمال خلق شگفتی را صددرصد می دهم. چه کسی فکر می کرد اینتر در چند دقیقه میلان را بکشد؟ فوتبال رو ندارد. بین دو تیم مدعی، پرسپولیس شرایط بهتری برای قهرمان شدن دارد ولی یادمان نرود قهرمانی را چه تیمی از سپاهان گرفت پس نباید همه چیز را تمام شده دانست.

مربی اسبق استقلال درباره رفتارهای سرمربی پرتغالی استقلال در کنار زمین گفت: رفتارهای ساپینتو به استقلال ضربه زد. این نامتعارف است که در یک فصل چند بازی را روی نیمکت نباشی و تیمت بدون سرمربی باشد. بچه های استقلال به هیجان کنار زمین عادت کرده بودند. آن هیجان مثبت بود چون او در تمرینات هم این هیجان را دارد اما آن محرومیت ها ضربه زد.

فریبا در همین زمینه توضیح داد: به دو دلیل استقلال لطمه خورد. اول پنالتی های تائید شده ای که برای آنها نگرفتند و دوم بحث مالی باشگاه. هزار بار هم بگوییم این بچه ها مردانگی کردند و حرف نزدند ولی مشکلات مالی و مدیریتی تاثیری که باید روی تیم بگذارد، می گذارد. ما قهرمانی را به این دو دلیل از دست دادیم.

فریبا درباره بحث تمدید قرارداد ساپینتو با استقلال گفت: از نظر من باید تمدید شود. او می تواند کار نیمه تمام خود را در فصل آینده تمام کند.

257 251