شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#قیمت

تفاوت قیمت ام‌وی‌ام ۱۱۰ کارکرده جدید و قدیم

تفاوت قیمت ام‌وی‌ام ۱۱۰ کارکرده جدید و قدیم

فرارو نوشت: ام‌وی‌ام ۱۱۰ یکی از ارزان‌ترین خودروها در بازار مدل‌های کارکرده است و کف قیمت آن به حدود ۱۰۰ میلیون رسیده

قیمت ام‌وی‌ام ۱۱۰ که جزو ارزان‌ترین خودروهای کارکرده به‌شمار می‌رود، تقریبا بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ میلیون است. الان ارزان‌ترین مدل‌های ام‌وی‌ام ۱۱۰ قدیم را که ۱۰ سال زودتر از ام‌وی‌ام ۱۱۰ جدید وارد ایران شد، در محدوده ۱۰۰ میلیون خریدوفروش می‌کنند و ام‌وی‌ام ۱۱۰ جدید یا همان ۱۱۰s را به‌شکل منصفانه نهایتا با قیمت ۳۵۰ میلیون به خریداران پیشنهاد می‌دهند. این وسط یک‌سری از ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها بابت ام‌وی‌ام ۱۱۰ آنقدر عجیب است که قیمتشان در همان پلتفرم‌های خریدوفروش برچسب غیرمنصفانه می‌خورد.

به گزارش فرارو، ام‌وی‌ام ۱۱۰s توسط فروشنده‌ای در مشهد با قیمت عجیب ۵۸۰ میلیون برای فروش گذاشته شده که احتمالا بالاترین قیمت پیشنهادی فروشنده‌های ام‌وی‌ام ۱۱۰ کارکرده است. البته بعید است فروشنده بتواند با این قیمت برای ام‌وی‌ام ۱۱۰s مدل ۹۶ با کارکرد تقریبا ۹۰ کیلومتر، مشتری پیدا کند. چون اولا قیمت منصفانه همچین مدلی در بازه ۳۱۵ تا ۳۴۰ میلیون تومان قرار می‌گیرد و اتفاقا در آگهی به غیرمنصفانه‌بودن قیمت پیشنهادی فروشنده اشاره شده. نکته دوم این است که با آن ۵۸۰ میلیونی که فروشنده برای ام‌وی‌ام ۱۱۰s کارکرده طلب کرده، می‌شود به‌راحتی در بازار یک ۲۰۶ تیپ ۲ صفرکیلومتر پیدا کرد یا با یک‌مقدار خوش‌شانسی دنا پلاس اتوماتیک را به‌عنوان گران‌ترین خودرو داخلی از کارخانه خرید.

قیمت ام‌وی‌ام ۱۱۰s کارکرده یا همان ۱۱۰ جدید که آخرین بار سال ۹۷ توسط مدیران‌خودرو مونتاژ شده، با فرض ۴۸ هزارکیلومتر کارکرد (سالی ۱۲ هزارکیلومتر) به‌شکل منصفانه بین ۳۳۰ تا ۳۶۰ میلیون تومان است و در بازار اتفاقا فروشنده‌های زیادی در همین بازه قیمت چشم‌انتظار مشتری هستند. مثلا در تهران ام‌وی‌ام ۱۱۰s لاکچری مدل ۹۷ را با ۴۵ هزارکیلومتر کارکرد، ۳۳۸ میلیون تومان برای فروش گذاشتند و فروشنده به‌چیزهایی مثل مهلت ۱۰ ماهه تمدید بیمه شخص ثالث و سالم بودن وضعیت فنی و بدنه خودرو اشاره کرده است. بررسی بازار ام‌وی‌ام ۱۱۰ کارکرده نشان می‌دهد در همان تهران فروشنده‌های زیادی تقریبا با همین مشخصات و قیمت‌ها دنبال مشتری می‌گردند و از یک طرف دیگر می‌توانیم کف قیمت پیشنهادی فروشنده‌ها را برای ام‌وی‌ام ۱۱۰s یا همان ام‌وی‌ام ۱۱۰ جدید حدود ۲۰۰ تا ۲۲۰ میلیون تومان بدانیم.

ام‌وی‌ام ۱۱۰s با کارکرد ۱۷۲ هزارکیلومتر که سال ۹۵ تولید شده، در کرج با قیمت ۲۱۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. قیمت پیشنهادی این یکی هم در بازه منصفانه‌ای قرار می‌گیرد و نکته مهم دوررنگ بودن بدنه است. طوری‌که ارزش آن را نسبت به مدل‌های مشابه بی‌رنگ دقیقا ۱۰۰ میلیون پایین آورده است.

ام‌وی‌ام ۱۱۰ تقریبا ۱۰ سال زودتر از ام‌وی‌ام ۱۱۰s یعنی سال ۸۴ در ایران فروخته شد و الان قیمت کارشناسی‌شده همان مدل‌ها با فرض کارکرد تقریبی ۲۰۰ هزارکیلومتر بین ۱۲۸ تا ۱۳۷ میلیون تومان تخمین زده می‌شود. به‌شرطی که ایراد فنی نداشته باشد و وضعیت بدنه از چندتا خط و خش بدتر نباشد. حالا وضعیت در بازار مدل‌های کارکرده و قیمت‌های پیشنهادی چطور است؟ در کرج یک نفر حاضر است ام‌وی‌ام ۱۱۰ قدیم سه سیلندر مدل ۸۴ را با کارکرد ۱۹۰ هزارکیلومتر ۱۳۰ میلیون تومان بفروشد. فروشنده می‌گوید از نظر فنی هیج ایرادی وجود ندارد و فقط چند تا خط روی بدنه هست. فروشنده دیگری در شیراز ام‌وی‌ام ۱۱۰ قدیم سه‌سیلندر مدل ۸۴ را با کارکرد ۱۸۰ هزارکیلومتر ۱۱۳ میلیون می‌فروشد و احتمالا به‌خاطر اینکه کاپوت این یکی رنگ‌شدگی دارد، قیمت پیشنهادی آن از مدل قبلی ۱۷ میلیون کمتر است.

ام‌وی‌ام ۱۱۰ قدیم توسط فروشنده‌ها نهایتا با قیمت ۳۷۰ تا ۳۸۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته می‌شود که این قیمت‌ها تاحدود زیادی با قیمت کارشناسی‌شده تفاوت دارند. مثلا فروشنده ام‌وی‌ام ۱۱۰ چهارسیلندر دنده‌ای مدل ۹۳ رقمی نزدیک به ۳۷۰ میلیون تومان را برای فروش زیرنظر دارد. مدلی که در این ۹ سال فقط ۲۵ هزارکیلومتر راه رفته و با داشتن چندتا خط‌وخش روی بدنه فروخته می‌شود، اما قیمت پیشنهادی فروشنده از سقف محدوده منصفانه حدود ۱۳۰ میلیون بیشتر است و فروشنده با این قیمت کار راحتی برای پیدا کردن مشتری ندارد.

ام‌وی‌ام ۱۱۰ اتوماتیک هم که اوایل دهه ۹۰ تولیدش متوقف شد با فرض ۱۲۰ هزارکیلومتر کارکرد باید بین ۲۴۶ تا ۲۶۴ میلیون تومان فروخته شود. مثل فروشنده‌ای که ام‌وی‌ام ۱۱۰ اتوماتیک مدل ۹۰ را با قیمت ۲۵۰ میلیون تومان به خریداران پیشنهاد می‌دهد و مدعی شده هیچ ایراد فنی و بدنی درمیان نیست. قیمت منصفانه ام‌وی‌ام ۱۱۰ چهارسیلندر هم که برای آخرین بار در سال ۹۵ تولید شد، بین ۲۳۶ تا ۲۵۵ میلیون تومان است و این بازه را باید با فرض کارکرد تقریبا ۸۵ هزارکیلومتری ملاک قرار بدهیم. فروشنده ام‌وی‌ام ۱۱۰ چهار سیلندر مدل ۹۵ که در این سال‌ها از این مدل حدود ۷۰ هزارکیلومتر کار کشیده، قیمت را ۲۵۵ میلیون تومان تعیین کرده است.

۴۶۲۲۰