شهر خبر

جزیره قشم قابلیت تبدیل به قطب فرهنگی خلیج فارس در حوزه بین المللی را دارد

جزیره قشم قابلیت تبدیل به قطب فرهنگی خلیج فارس در حوزه بین المللی را دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جزیره قشم با دارا بودن ظرفیت های متعدد فرهنگی هنری در آینده می تواند به عنوان قطب فرهنگی خلیج فارس نقش آفرینی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در یک حضور چند ساعته به جزیره قشم سفر کرد ، در جلسه با مسئولین این منطقه آزاد، با بیان این مطلب گفت: از آنجایی که کشورهای منطقه خلیج فارس متاثر از فرهنگ ایرانی هستند ارتقا و گسترش تعاملات فرهنگی و هنری بین این کشورها در دستور کار این وزارتخانه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم قرار گرفته تا با برنامه ریزی اجرا و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و جشنواره‌های مختلف این مسیر هموار شود.

وی افزود: این موقعیت فوق العاده‌ای که در جزیره قشم وجود دارد با غلبه فرهنگی که ما در منطقه داریم، ان شاء الله در این جزیره به کار گرفته خواهد شد و یک الگوی جدیدی را به امید خدا برای تبدیل شدن قشم به قطب فرهنگی خلیج فارس در حوزه بین المللی شکل خواهیم داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از سفر چند ساعته خود را به جزیره قشم، بازدید میدانی از امکانات فرهنگی این جزیره برای تحقق قطب فرهنگی خلیج فارس و تصمیم گیری برای برنامه‌های آینده این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: امیدواریم با همراهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد به اهداف خود از این سفر برسیم.

وزیر فرهنگ در بدو ورود خود به جزیره قشم با حضور در مزار شهدای گمنام این جزیره به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کرد.

۵۷۲۴۵