شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک مرکزی#مجلس#نماینده مجلس
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس؛

اقدامات بانک مرکزی در حوزه ارز مفید بود/ خرید کاذب ارز جرم‌انگاری شود

یک نماینده مجلس گفت: ایجاد نیاز‌ کاذب برای ارز زمینه‌ساز افزایش قیمت دلار می‌شود؛ در ایجاد نیاز‌ کاذب باید با جدیت برخورد شود.

بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، گفت‌: با فضاسازی و ایجاد نیاز‌های کاذب برای خرید ارز زمینه‌ساز افزایش قیمت دلار در کشور می‌شوند که باید درباره ایجاد این گونه نیاز‌های کاذب جر‌م‌انگاری و با این رفتار‌ها با جدیت برخورد شود.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بازار ارز در کشور گفت: امروز شاهد افزایش درآمد‌های ارزی کشورمان از جمله در حوزه فروش نفت هستیم و وضعیت منابع ارزی ما رو به بهبود است.

 

وی افزود: متاسفانه عده‌ای سعی می‌کنند تا با فضاسازی و ایجاد جو روانی ایجاد نیاز کاذب برای خرید ارز بازار ارز کشور را ملتهب نگاه داشته و باعث افزایش قیمت دلار در کشور شوند.

 

محبی نجم‌آبادی افزود: در هیچ کشوری دلار کالای واسطه‌ای نیست و یک ارز است و افراد ارز و دلار خود را در صرافی‌ها تبدیل کرده و پول رایج کشور خود را دریافت می‌کنند.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: اقداماتی که درباره ساماندهی بازار ارز صورت‌گرفته مبنی بر اینکه از کانال‌های رسمی ارز خریداری شود و مسائلی از این دست اقدامات مفیدی برای ساماندهی بازار ارز است و باید همان طور که گفتم با ایجاد نیاز‌ها و خرید‌های کاذب است با جدیت برخورد شود تا ما شاهد فضای سالم در بازار ارز کشور باشیم.

نویسنده: عباسی مزار