شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#انگلیس

سی‌ان‌ان‌: انگلیس موشک‌های دوربرد به اوکراین فرستاده است

سی‌ان‌ان‌: انگلیس موشک‌های دوربرد به اوکراین فرستاده است

ایرنا نوشت: سی ان ان گزارش داد: انگلیس، چندین موشک‌ کروز «استورم شدو» (Storm Shadow) را به اوکراین تحویل داده که در آستانه عملیات ضد حمله ‌کی‌یف، توانایی حمله دوربرد را برای آن فراهم می‌کند.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از چند منبع غربی که به نام آن‌ها اشاره‌ای نکرد، افزود: دولت انگلستان پیشتر اعلام کرده بود که سلاح‌های دوربرد را برای اوکراین خواهد فرستاد.

سی ان ان به نقل از یک مقام غربی نوشت: لندن درباره موضع خود و نوع پاسخ مناسب به حمله روسیه به زیرساخت‌های شهری اوکراین شفاف بوده است.

«استورم شدو» (سایه طوفان)، یک نوع موشک کروز دوربرد با قابلیت رادار گریزی است. این موشک‌ ساخت مشترک انگلیس و فرانسه، به طور معمول هوا پرتاب بوده و برد آن به بیش از ۲۵۰ کیلومتر (۱۵۵ مایل) می‌رسد.

برد این موشک‌ها از سامانه‌های موشکی تاکتیکی زمین به زمین آمریکا (ATACMS) که کی‌یف از مدت‌ها قبل خواستار آن بود از ۳۰ مایل (حدود ۴۸ کیلومتر)‌ کمتر است.

قرار استوزیر دفاع انگلیس به زودی ارسال این موشک‌ها به کی‌یف را به طور رسمی اعلام کند.

سی‌ان‌ان افزود: انگلیس ضمانت‌هایی از دولت اوکراین دریافت کرده که تضمین می‌کنند کی‌یف از این موشک‌ها برای حمله به خاک روسیه استفاده نخواهد کرد.
این درحالی است که مقام‌های انگلیس بارها در اظهارنظرهای عمومی شبه جزیره کریمه را که در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه الحاق شد ،به عنوان بخشی از اوکراین دانسته و الحاق آن‌ را «غیر قانونی» توصیف می‌کنند.

310310