شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رکوردشکنی#نمایشگاه کتاب#خرید و فروش

گشت و گذاری در باغ کتاب-۱ / از غافلگیری مردم و مسئولان تا رکوردشکنی ۱۱ میلیارد تومانی

حضور گسترده مردم و خرید و فروش قابل توجه کتاب اولین شگفتی را در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب رقم زده است.

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» از چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه آغاز به کار کرد و تا ۳۰ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ و در روز‌های پنجشنبه و جمعه تا ساعت ۲۱ میزبان علاقه‌مندان کتاب خواهد بود.

به گفته محمد مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد فضای مصلی به صورت کامل در اختیار اهالی کتاب است و بیش از ۱۲۵ هزار متر در اختیار ناشران است و همه مشتاقان کتاب فضای کافی برای بازدید و خرید دارند.

حدود ۴۵ هزار عنوان کتاب در بخش بین‌الملل عرضه می‌شود و ۲۰۰ کتابفروش در بخش مجازی حضور خواهند داشت ، امسال میزان تخفیف در بخش مجازی ۱۰ درصد عنوان شده و تخفیف ناشران داخلی در بخش حضوری تا سقف ۲۰ درصد تعیین شده است ،کشور تاجیکستان هم به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران معرفی شده است.

امسال برای دومین‌بار نمایشگاه مجازی کتاب تهران، همزمان با نمایشگاه حضوری در سامانه ketab.ir برگزار شده است.

علاقه‌مندان به کتاب در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانند کتاب‌های خود را خریداری کرده و به صورت رایگان کتاب مورد نظر را در هر منطقه شهری و روستایی تحویل بگیرند.

همچنین برای نخستین بار در این دوره از نمایشگاه،کتابفروشان به میدان رقابت ناشران در بخش مجازی آمده‌اند تا به گفته علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب، شبهه بی‌اعتنایی به کسب و کار کتابفروشان نیز پاسخ داده شود.

استقبال از نمایشگاه در روز نخست به گونه ای بود که ناشران نسبت به خرید کتاب آن هم در روز اول نمایشگاه ابراز خرسندی کرده و اکثر آنها اذعان کردند که توقع چنین استقبالی را نداشتند.

یکی از اتفاقات مهم روز اول نمایشگاه مراسم افتتاحیه بهار کتاب وقوع طوفان و بارندگی در ساعات عصرگاهی بود که شهروندان تهرانی و بازدیدکنندگان نمایشگاه را غافلگیر کرد.

البته علاوه بر این غافلگیری، مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب نیز با یک اقدام ابتکاری به غافلگیری بازدیدکنندگان از نمایشگاه پرداختند. مراسم آتش بازی افتتاحیه نمایشگاه کتاب حتی کاربران فضای مجازی را نیز غافلگیر کرد و آنان را به سوتفاهم گرفتارکرد.

حضور پررنگ مردم، مسئولان این نمایشگاه را شگفت زده کرده است. پیش بینی ها بر این است که جمعیت قابل توجهی از این نمایشگاه بازدید می کند.

به گفته مسئولان، طی زمان آغاز این نمایشگاه تا ظهر امروز میزان فروش ناشران در سامانه 96 هزار نسخه کتاب به ارزش ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

این در حالی است که سال گذشته این رقم ۴ میلیارد تومان بود که افزایش قابل توجهی داشته است.

گفتنی است که انتشارات روزنامه اطلاعات در راهروی 16 غزفه 16 میزبان مشتاقان کتاب و کتاب خوانی خواهد بود.