شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#غزه#اتحادیه عرب

بیانیه اتحادیه عرب در محکومیت تجاوز صهیونیست‌ها علیه غزه

بیانیه اتحادیه عرب در محکومیت تجاوز صهیونیست‌ها علیه غزه

اتحادیه عرب در واکنش به تجاوز اخیر صهیونیست‌ها به نوار غزه و شهادت فرماندهان مقاومت و شماری دیگر از فلسطینیان نشست اضطراری برگزار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، اتحادیه عرب، بعدازظهر امروز چهارشنبه، نشستی اضطراری در سطح نمایندگان دائم کشورهای عضو برگزار کرد و تحولات اخیر فلسطین را مورد بررسی قرار داد.

اتحادیه عرب در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جنایات گسترده صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین در قدس و نوار غزه را به شدت محکوم می‌کنیم. صهیونیست‌ها در حملات وحشیانه خود به نوار غزه، شهروندان، زنان و کودکان فلسطینی را زمانی به شهادت رساندند، که در خواب بودند.

اتحادیه عرب در بیانیه خود آورده است: همبستگی خود با مردم فلسطین را اعلام کرده و از پایداری آنان در برابر تجاوزهای صهیونیست‌ها حمایت می‌کنیم.

این نهاد عربی دفاع از خود را حق مشروع مردم فلسطین دانست و افزود: از شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم که به مسئولیت خود در قبال حفظ صلح و آرامش عمل کند و رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد.

اتحادیه عرب در بیانیه خود خواستار انجام تحقیقاتی از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی در خصوص جنایات جنگی صهیونیست‌ها شد و بر ادامه تلاش‌های مصر، اردن و کشورهای عربی برای جلوگیری از تجاوز صهیونیست‌ها به مردم فلسطین شد.

همچنین روسیا الیوم گزارش داد که دیاب اللوح، سفیر فلسطین در قاهره، با محکومیت تجاوز اخیر صهیونیست‌ها به نوار غزه و فلسطین اشغالی، اقدامات صهیونیست‌ها را جنایات وحشیانه خواند.

وی در گفتگو با روسیا الیوم تصریح کرد: این جنایت صهیونیست‌ها نیز به طومار جنایات وحشیانه صهیونیست‌های اشغالگر اضافه شد. ما این جنایت صهیونیست‌ها را از طریق دادگاه جنائی بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد.

دیاب اللوح ادامه داد: تحولات اخیر فلسطین نیازمند برگزاری نشست در سطوح بالاتر است. در نشست آتی اتحادیه عرب که در سطح سران برگزار خواهد شد، امت عربی باید با تمام امکانات و قوای خود در کنار ملت فلسطین بایستد و همه امکانات سیاسی و دیپلماتیک خود در سطح جهانی را برای پایان دادن به اشغالگری وحشیانه صهیونیست‌ها به کار گیرد.