شهر خبر

حسین امیر عبداللهیان در دیدار با وزیر امورخارجه ترکیه:

همکاری‌های ایران و ترکیه در زمینه‌های اقتصادی رو به توسعه است + ویدئو

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در حاشیه نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه در مسکو ملاقات کردند.

همکاری‌های ایران و ترکیه در زمینه‌های اقتصادی رو به توسعه است + ویدئو
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۱۶:۲۱:۱۴
اعتمادآنلاین |

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در حاشیه نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه در  مسکو ملاقات کردند.

حسین امیر عبداللهیان و مولود چاووش‌اوغلو، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در حاشیه نشست چهارجانبه وزرای خارجه در مسکو با یکدیگر دیدار کردند.

امیرعبداللهیان همتای ترک خود با وی موضوعات مورد علاقه مشترک را مورد گفت‌وگو قرار داد. 

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن  مهم خواندن اجلاس چهارجانبه وزرای خارجه در ارتباط با سوریه،  برای دولت و ملت ترکیه آرزوی موفقیت در برگزاری انتخابات آتی در آن کشور کردند.

امیرعبداللهیان گفت‌وگوهای امروز چهار وزیر خارجه را  مثبت و گامی رو به جلو خواند و اظهار کردند: ما به تلاش‌های خود برای به موفقیت رسیدن این گفت‌وگوها ادامه می‌دهیم.

عکس و فیلم از خبرنگار اعزامی اعتماد به مسکو: شهاب شهسواری

 

 

 

وزیر امور خارجه کشورمان همکاری‌های ایران و ترکیه در زمینه‌های اقتصادی از جمله حمل و نقل، تجارت و  گردشگری را خوب و رو به توسعه و پیشرفت توصیف کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این ملاقات به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در تشکیل نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه و سایر نشست‌های چهارجانبه  ایران، روسیه، سوریه و ترکیه اشاره و از مواضع مثبت و سازنده جمهوری اسلامی ایران در این رابطه تشکر کرد.

وی همچنین از کمک های کشورمان  به زلزله زدگان ترکیه  تقدیر به عمل آورد.

دو وزیر در این دیدار در خصوص راه های گسترش روابط از جمله تسهیل و تسریع در روابط تجاری و همکاری های ترانزیتی، حمل و نقل ، انرژی و همچنین تبادل محبوسین و محکومین میان دو کشور گفت‌وگو کردند.

امیرعبداللهیان همچنین صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه با وی، پیرامون موضوعات سیاسی مورد علاقه، به ویژه روند تحولات سیاسی پیرامون سوریه و آخرین روندهای منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر روز سه‌شنبه به منظور شرکت در نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه، جمهوری عربی سوریه و جمهوری ترکیه در ارتباط با سوریه عازم مسکو شد.