شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#لیگ برتر#لیگ برتر ایران

گران‌ترین بازیکن لیگ برتر ایران مشخص شد!

باشگاه تراکتور برای فصل آینده باید در مورد پورحمیدی تصمیم بگیرد و این یک چالش خاص برای باشگاه تبریزی خواهد بود.

حسین پورحمیدی دروازه‌بان آلومینیوم اراک را باید بهترین دروازه‌بان لیگ برتر در ۲۸هفته گذشته دانست. او از لحاظ تعداد کلین‌شیت شرایطی مشابه با علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس دارد ولی بدون شک شرایط آلومینیوم با پرسپولیس به هیچ عنوان قابل قیاس نیست و نکته جالب در مورد پورحمیدی این است که او در این فصل ۳ضربه پنالتی را مهار کرده تا یکی از بهترین و موفق‌ترین بازیکنان لیگ لقب بگیرد. درحالی‌که لیگ به ۲هفته پایانی رسیده است، پورحمیدی برای فصل بعد شرایطی مبهم دارد و مشخص نیست پیراهن کدام تیم را بر تن خواهد کرد.

پایان انتقال قرضی

پورحمیدی چند سال پیش بعد از آمدن به استقلال نامش را بر سر زبان‌ها انداخت ولی او در این تیم فرصتی برای بازی پیدا نکرد تا در نهایت به‌صورت قرضی راهی آلومینیوم اراک شود. یک سال بعد باشگاه استقلال با جذب سعید مهری از تراکتور، رضایتنامه قطعی پورحمیدی را برای باشگاه تبریزی صادر کرد تا او به‌صورت رسمی از جمع آبی‌ها جدا شود ولی باشگاه تراکتور هم پورحمیدی را در اختیار آلومینیوم قرار داد. حالا ۲فصل از حضور این دروازه‌بان در تیم اراکی می‌گذرد و پورحمیدی دیگر نمی‌تواند برای فصل آینده به‌صورت قرضی در این تیم یا هر تیم دیگری حضور داشته باشد. طبق قوانین، یک بازیکن فقط به‌مدت ۲فصل می‌تواند به‌صورت قرضی در یک تیم بازی کند و حالا با اتمام فصل جاری، پورحمیدی بازیکن تراکتور خواهد بود و این باشگاه در مورد آینده پورحمیدی تصمیم خواهد گرفت.

اخباری یا پورحمیدی؟

باشگاه تراکتور برای فصل آینده باید در مورد پورحمیدی تصمیم بگیرد و این یک چالش خاص برای باشگاه تبریزی خواهد بود. آنها چند سالی است که محمدرضا اخباری را در چهارچوب دروازه دارند و این دروازه‌بان محبوبیت خاصی نزد هواداران تراکتور دارد اما بازگشت پورحمیدی با رقم زدن یک آمار فوق‌العاده در این فصل، قطعا اتفاق خوبی برای اخباری نیست. جالب اینجاست که پاکو خمز سرمربی تراکتور تا دوسه‌هفته پیش نمی‌دانست پورحمیدی تحت قرارداد این باشگاه است و حالا ماجرای خط دروازه را سرمربی اسپانیایی تراکتور روشن خواهد کرد.

هر چند اخباری در این سال‌ها ارتباط خوبی با مدیران تراکتور داشته و جایگاهش را در این تیم محکم کرده ولی برای پاکو خمز این مسائل اهمیت چندانی نخواهد داشت و او براساس فاکتورهای فنی تصمیم نهایی خودش را خواهد گرفت. بدون شک نمی‌توان انتظار داشت که باشگاه تراکتور هر دو گلر را برای فصل بعد در اختیار داشته باشد و حالا مسئله مهم این است که خمز در نهایت کدام دروازه‌بان را انتخاب خواهد کرد. در مورد اخباری هم این موضوع عنوان شده که کادر فنی تراکتور از بازی با پای این دروازه‌بان راضی نیستند و شاید همین موضوع منجر به این شود که خمز در نهایت پورحمیدی را انتخاب کند.

گران‌ترین بازیکن لیگ برتر؟

مهدی تیکدری بازیکن سابق تراکتور ۲فصل پیش راهی گل‌گهر شد و تیم سیرجانی بابت صدور رضایتنامه این بازیکن ۱۲میلیارد به باشگاه تراکتور پول داد. حالا اگر تراکتور تصمیم به فروش پورحمیدی بگیرد بدون شک او می‌تواند یکی از گران‌ترین بازیکنان لیگ شده یا حتی این عنوان را به تنهایی به‌خودش اختصاص بدهد. یکی از هم‌تیمی‌های پورحمیدی در آلومینیوم به همشهری می‌گوید: «او یک فصل فوق‌العاده در تیم ما داشت و با این شرایط، اگر تراکتور حاضر به حفظ این بازیکن نباشد، حداقل می‌تواند با ۲۰تا ۳۰میلیارد تومان او را به تیم دیگری بفروشد.»

پورحمیدی در حال حاضر در موقعیتی ویژه قرار گرفته و بدون شک انتخاب تیم فصل آینده برای او اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت. همین شرایط خاص باعث شده او فعلا از مصاحبه با رسانه‌ها خودداری کند تا وضعیتش برای فصل بعد مشخص شود.

این در حالی است که طی روزهای اخیر و با توجه به عملکرد سیدحسین حسینی خبرهایی در خصوص احتمال حضور این گلر در استقلال مطرح شده است.

باید در نهایت منتظر ماند و دید باشگاه تراکتور و پورحمیدی در خصوص فصل ایتده چه تصمیم خواهند گرفت.