شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تحریم#چین#آلمان#وزیر خارجه#برلین

چین گانگ: تحریم علیه چین را به‌شدت و قاطعانه پاسخ می‌دهیم

چین گانگ: تحریم علیه چین را به‌شدت و قاطعانه پاسخ می‌دهیم

ایسنا نوشت: وزیر خارجه چین امروز پس از دیدار با وزیر خارجه آلمان در برلین هشدار داد: تحریم علیه پکن را به‌شدت و قاطعانه پاسخ می‌دهیم.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، «چین گانگ» وزیر خارجه چین امروز سه شنبه در آلمان با «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزیر خارجه چین در این دیدار پیشنهادات اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌هایی بر شرکت‌های چینی به بهانه حمایت از روسیه در درگیری‌های اوکراین را محکوم کرد و قول داد تا برای دفاع از کسب‌ و کارهای این کشور «به شدت و قاطعانه» واکنش نشان دهد.

به گزارش این رسانه، «چین گانگ» پس از دیدار با همتای آلمانی خود در برلین به منظور ایجاد آمادگی برای رایزنی‌های مشترک برلین و پکن که ماه آینده میلادی برگزار می‌شود به برلین سفر کرده است.

وی اضافه کرد: چین هیچ سلاحی به مناطق بحران زده ارائه نمی‌کند و قوانینی دارد که صادرات کالاهای دو منظوره را قانون مند می‌کند. تبادل و همکاری عادی بین شرکت‌های چینی و روسی وجود دارد... این موضوع نباید مختل شود.

«چین گانگ» افزود: ما مخالف اعمال تحریم‌های فراسرزمینی یا یک‌جانبه علیه چین یا هر کشور دیگری بر اساس قوانین داخلی یک کشور هستیم. اگر این مسأله رخ دهد، ما به شدت و قاطعانه واکنش نشان خواهیم داد. ما از منافع مشروع کشورمان و شرکت‌هایمان دفاع خواهیم کرد.

«آنالنا بائربوک» از اظهار نظر در مورد شرکت‌های تحریم شده خودداری کرد؛ اما گفت که «مهم» است که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه «به روش های غیرمستقیم دُور زده نشود.

این مقام آلمانی اضافه کرد: به ویژه زمانی که شرکت‌های تسلیحاتی روسی به محصولات مرتبط با جنگ دسترسی پیدا می کنند بسیار حیاتی است که تحریم‌ها حفظ شود. به همین دلیل اتحادیه اروپا در حال بررسی اقدامات دقیقی است تا اطمینان حاصل کند که کالاهای تحریم شده با استفاده دوگانه به روسیه نخواهند رفت. ما از همه کشورها از جمله چین انتظار داریم که با در نظر گرفتن این موضوع روی شرکت‌های خود اعمال نفوذ کنند.

310310