شهر خبر

سفیر تل آویو در امارات: کشورهای بیشتری به توافق ابراهیم می‌پیوندند

سفیر تل آویو در امارات: کشورهای بیشتری به توافق ابراهیم می‌پیوندند

ایسنا نوشت: سفیر رژیم صهیونیستی در امارات پیش بینی کرد، کشورهای زیادی به "توافق ابراهیم" بپیوندند.

امیر هایک، سفیر رژیم صهیونیستی در امارات در مصاحبه با سایت خبری i24، با بیان اینکه روابط بین کشورهای یهودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند خودرویی است که با سرعت به جلو حرکت می کند و دنده عقب ندارد، تاکید کرد: اسرائیل "روابط عالی با اماراتی ها دارد و ما در حال حرکت به جلو هستیم، همه چیز در این روابط سر جای خودش است."

وی درباره همگرایی ایران و عربستان و تاثیر آن بر روابط با رژیم صهیونیستی گفت: عربستان و امارات دو کشور مستقل هستند، ما می‌توانیم پیام خود را برسانیم و آنها دقیقاً می‌دانند که ما در مورد ایران و برنامه‌های آن چه فکری می‌کنیم.

هایک افزود که بر این باور است که کشورهای زیادی به توافق ابراهیم خواهند پیوست و موضوع اصلی این است که رژیم صهیونیستی و کشورهایی که سازش کرده اند آنقدر باید موفق عمل کنند که سایر کشورها نیز نسبت به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ترغیب شوند.

سفیر رژیم صهیونیستی گفت: ما اینجا هستیم تا با شرکای اماراتی خود جهان را تغییر دهیم، خاورمیانه را تغییر دهیم و دنیایی بهتر برای نسل های آینده بسازیم.

وی در ادامه گفت: ما یک رویداد فوق العاده اینجا در ابوظبی داشتیم و برای اولین بار روز "استقلال" اسرائیل را جشن گرفتیم. ۶۵۰ مهمان دور هم جمع شده بودند و به سرود اسرائیل و امارات گوش می دادند که توسط خوانندگان اماراتی و اسرائیلی اجرا شد. لحظه بسیار هیجان انگیزی بود زیرا آنها می خوانند (من و تو دنیا را تغییر خواهیم داد).

هایک گفت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ابوظبی سفر خواهد کرد.

310310