شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست#مترو#فاضلاب#سالمندان#ایستگاه

آخرین خبر از کارت منزلت سالمندان | پیرهادی : اتصال فاضلاب مترو به سیستم شهری کلید خورد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با بیان اینکه یکی از اقدامات ما اتصال فاضلاب مترو به سیستم فاضلاب شهری بود، خاطرنشان کرد: اولین اقدام در این راستا در ایستگاه هفت تیر آغاز شد و سایر ایستگاه ها نیز در دست اقدام است.

مهدی پیرهادی

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی پیرهادی در حاشیه یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مترو به یکی از پرترددترین وسایل حمل و نقل عمومی تبدیل شده است، اظهار کرد: دفع صحیح پساب فاضلاب در مترو انجام نمی شد و به همین دلیل یا چاه های جذبی مورد استفاده قرار می گرفت یا از طریق مخازن جمع آوری می شد که انتشار بوی نامطبوع در ایستگاه ها و اعتراض مسافران را به دنبال داشت.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با بیان اینکه یکی از اقدامات ما اتصال فاضلاب مترو به سیستم فاضلاب شهری بود، خاطرنشان کرد: اولین اقدام در این راستا در ایستگاه هفت تیر آغاز شد و سایر ایستگاه ها نیز در دست اقدام است.

او با بیان اینکه شبکه فاضلاب شهری باید در نزدیکی ایستگاه شرایط لازم را برای اتصال داشته باشد، تصریح کرد: در جلسات با شرکت آب و فاضلاب هماهنگی های خوبی صورت گرفته است و در یک سال اخیر با پیگیری‌های انجام شده، موارد به نتیجه رسید.

پیرهادی با بیان اینکه در ایستگاه مترو امام خمینی (ره) صف طولانی شکل گرفته بود، گفت: در گفت‌وگو با شهروندان موارد متعددی مطرح شد؛ قانونی وجود دارد که هنگام شارژ کارت بلیت، باید کل رقم صفر شود و یا اینکه پول نقد از افراد دریافت نمی‌شود.

او افزود: بازدید و گفت و گوی ما با مردم سه ساعت طول کشید که به دنبال اعتراضاتی که شنیدیم، قرار شد سازمان فاوا ورود کند و از سویی دیگر نیز پیمانکار باید وارد عمل شود؛ امروز قرار شده مسئولین وارد شوند و پاسخگو باشند چراکه مردم حق دارند اعتراض کنند.

پیرهادی با بیان اینکه قرار بر این شد پیشنهادات ما پیگیری شود، تصریح کرد: پیشنهاد دادیم به جای شارژ ۱۵۰ هزار تومانی کارت و دریافت ۱۰ درصد از این مبلغ و شکل‌گیری صف طولانی، ۱۰ درصد از کل مبلغ در همان ابتدا حذف شود.

او با بیان اینکه پیگیری کردیم رقم شارژ به ۳۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند، یادآور شد: پیشنهاد ما این بود که با کاهش ۱۰ درصدی، رقم شارژ به ۲۷۰ هزار تومان برسد. تعداد ایستگاه‌ها برای شارژ کارت‌های منزلت باید افزایش پیدا کند و تنها به چند ایستگاه محدود نشود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با تاکید بر اینکه یکی دیگر از مشکلات این بود که سایت ثبت نام کارت منزلت فعال نیست، گفت: ما پیگیری می کنیم که سایت نیز راه‌اندازی شود؛ بنده در این خصوص از مردم عذرخواهی می‌کنم.