شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#دیپلماسی

درخواست دیپلمات‌های سابق آمریکایی از بایدن؛ دیپلماسی با ایران را متوقف کن

همزمان با پنجمین سالگرد خروج آمریکا از برجام، یک رسانه آمریکایی جمهوریخواه گزارش داد که دهها تن از دیپلمات‌های ارشد سابق این کشور از جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا خواسته‌اند دیپلماسی با ایران را متوقف کند.

درخواست دیپلمات‌های سابق آمریکایی از بایدن؛ دیپلماسی با ایران را متوقف کن
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ ۰۹:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

همزمان با پنجمین سالگرد خروج آمریکا از برجام، یک رسانه آمریکایی جمهوریخواه گزارش داد که دهها تن از دیپلمات‌های ارشد  سابق این کشور از جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا خواسته‌اند دیپلماسی با ایران را متوقف کند.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری فاکس نیوز وابسته به حزب جمهوریخواه آمریکا و از حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق تندروی آمریکا در سالگرد خروج واشنگتن از برجام در گزارشی اعلام کرد: دهها تن از دیپلمات های ارشد سابق آمریکا روز دوشنبه رسماً از جو بایدن رییس جمهور این کشور خواستند تا تمام دیپلماسی با ایران را متوقف کند.

این درخواست دیپلمات های سابق آمریکایی که فاکس نیوز نام آنها را بیان نکرد، در پنجمین سالگرد تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای خروج از برجام مطرح شده است.

فاکس نیوز نوشت که امضا کنندگان این نامه شامل سفرای سابق آمریکا در کشورهای سراسر جهان و سازمان های بین المللی و همچنین چندین عضو سابق کنگره هستند.

فاکس نیوز به نقل از این دیپلمات ها ادعا کرد که روش فعلی بایدن مبنی بر کاهش تحریم‌ها در ازای رفتار خوب خطرناک است، زیرا "به اهرم‌های فشار تکیه نمی کند بلکه بیشتر به ترجیحات جمهوری اسلامی ایران بستگی دارد.

فاکس نیوز نوشت، در بخشی از این نامه آمده است: "امروز، ما با نوشتن این نامه از شما و تیم شما می خواهیم که تمام تلاش‌های دیپلماتیک در قبال جمهوری اسلامی ایران را متوقف کنید و به جای آن کارزار «فشار حداکثری» - تنها سیاست مؤثر برای محافظت از مردم آمریکا، مردم ایران و دیگران در منطقه و سراسر جهان- از تهدیدات جمهوری اسلامی را دوباره تحمیل کنید."

فاکس نیوز به نقل از این دیپلمات های تندروی آمریکایی نوشت: آمریکا هرگز نباید میز مذاکره را با دادن امتیازات گره بزند، به ویژه با دشمنی با چهار دهه است با اقدامات خود آمریکا و مردم آن را هدف قرار می دهد. با توجه به سوابق حکومت ایران در دروغگویی در مورد برنامه هسته ای خود، رویکرد کاهش ابتدایی تحریم ها و اعتماد به حکومت این کشور کاملاً نابجا و بی پروا است.