شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#بارسلونا#منچستریونایتد

قاب خاطرات؛

فیلم/ درخشش کم نظیر ریوالدو در یکی از زیباترین و خاطره انگیزترین دیدارهای فوتبال

بارسلونا و منچستر یونایتد 1998

شاید پاسخ بسیاری از علاقه مندان فوتبال درباره یکی از ۱۰ دیدار جذاب فوتبال باشگاهی اروپا، دیدار برگشت بارسلونا و منچستریونایتد در فصل ۹۹_۹۸ باشد.

سرویس ورزش مشرق - لیگ قهرمانان اروپا همواره جذابیت های خاص خودش را داشته و در سالهای متمادی نتایج جالب توجه و دیدارهای بسیار زیبایی در آن شکل گرفته است. بدون شک فصل ۹۹_۱۹۹۸ برای علاقه مندان به فوتبال یک فصل خاطره انگیز و به یاد ماندنی است که در نهایت با برتری دراماتیک و جذاب شاگردان سر الکس فرگوسن مقابل بایرن مونیخ در لحظات پایانی و قهرمانی منچستریونایتد به پایان رسید.

وقتی پس از قرعه کشی بایرن مونیخ و بارسلونا و منچستر ۳ غول فوتبال اروپا در مرحله گروهی به همراه بروندبی دانمارک به هم خوردند پیش بینی می شد دیدارهای جذابی شکل بگیرد. اتفاقا پیش بینی ها هم درست از آب درآمد و ۴۴ گل در ۱۲ بازی مرحله گروهی به ثمر رسید. در پایان دیدارهای مرحله گروهی هم بایرن مونیخ علی رغم شکست مقابل بروندبی قعرنشین با ۱۱ امتیاز صدرنشین شد و منچستر یونایتد با ۹ امتیاز بالاتر از بارسلونای ۸ امتیازی به عنوان تیم دوم صعود کرد و البته در پایان هم شیاطین سرخ با شکست همین بایرن مونیخ در فینال قهرمان شدند.

اما سوژه گزارش ما دیدار جذاب بارسلونا و منچستر یونایتد در دور برگشت مرحله گروهی است. دیدار رفت دو تیم در اولدترافورد با نتیجه پرگل ۳ بر ۳ به پایان رسیده بود و در دیدار برگشت به خاطر حساسیت های جدول دو تیم نیاز به برد داشتند و همین امر یک دیدار پرگل و جذاب دیگر را پیش بینی می کرد.

در این دیدار که در ادامه فیلم خلاصه آن را خواهید دید؛ منچستر یونایتد به لطف درخشش زوج معروف خود یعنی دوایت یورک و اندی کول و مهارت دیوید بکام ۳ بار به گل رسید و البته در آن سوی میدان هم ریوالدوی برزیلی با نبوغ فردی خود ۲ بار دروازه پیتر اشمایکل آماده را گشود و به لطف گل دقیقه یک سونی اندرسون برزیلی، شاگردان لوئیس فان خال هم ۳ گل زدند تا این دیدار زیبا همانند دیدار رفت، با تساوی پرگل ۳-۳ به پایان برسد.

دانلود