شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#آمریکا#رئیس جمهور

او از هم اکنون باخته است!

او از هم اکنون باخته است!

براساس نظرسنجی تازه منتشر شده پایگاه گالوپ، میزان محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا همزمان با اعلام نامزدی‌ مجددش برای انتخابات ۲۰۲۴ به پایین‌ترین حد رسیده است. البته این نظرسنجی ها نمی‌تواند رای نهایی مردم امریکا را مشخص کند و آرای خاکستری همیشه سورپرایز تازه ای برای سیاستمداران دارند.

بایدن در هفته اول اردیبهشت ماه کاندیداتوری برای انتخابات سال ۲۰۲۴ را رسما اعلام کرد. او در مقابل همه انتقادات از سن و سالش ایستاد و گفت که از تجربه و توان کافی برای اداره امور برخوردار است و می‌تواند یکبار دیگر تبدیل به رییس جمهور آمریکا شود. در حال حاضر این انتخابات دو چهره شاخص دارد که سال ۲۰۲۰ هم به رقابت با یکدیگر پرداخته بودند. به نظر می رسد که اگر اتفاق غیر منتظره‌ای نیفتد، اینبار هم رقابت اصلی بین بایدن و ترامپ صورت خواهد گرفت.

بایدن در یک ویدئو سه دقیقه‌ای با اشاره به اینکه رو به روی آمریکایی ها ایستاد و گفت: وقتی چهار سال پیش برای انتخابات نامزد شدم، گفتم که برای روح آمریکا در نبرد هستیم. هنوز هم چنین است. پرسشی که حالا با آن روبه‌رو هستیم این است که آیا در سال‌های پیش رو، آزادی بیشتری خواهیم داشت یا کمتر؛ اینکه آیا از حقوق بیشتری بهره‌مند خواهیم شد یا کمتر.

با همه اینها اما خود دموکرات ها هم مطمئن نیستند انتخاب مردی ۸۰ ساله که به وضوح دچار مشکلات سلامتی است می‌تواند برگ برنده آنها برای انتخابات پیش رو باشد یا بهتر است کارت جدیدی رو کنند.

در میان دموکرات ها چهره شاخصی وجود ندارد که آمادگی حضور از انتخابات را داشته باشد. آنها دنبال کسی هستند که بتواند باعث اجماع در حزب دموکرات باشد و در حال حاضر فقط خود بایدن از این مشخصه برخوردار است. در عین حال به نظر می‌رسد که بعد از او کامالا هریس تنها کسی باشد که کمی بخت برد را دارد. مدتهاست که دموکرات ها گزینه‌هایی را نام می‌برند که برای ورود به سیاست آمادگی کافی را ندارند یا حداقل در حال حاضر خود را در قامت ریاست جمهوری نمی‌بینند. نزدیک به چهار سال است که نام افرادی چون میشل اوباما و حتی مگان مارکل برای نمایندگی از دموکرات ها مطرح است. اما به نظر نمی‌رسد که دعوت از کسانی که بیش از سابقه سیاسی، تجربه سلبریتی بودن دارند بتواند راه به جایی ببرد.

کامالا هریس هر چند توانسته خود را فردی سیاستمدار نشان دهد اما استقبال از او نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرده است. او در حال حاضر معاون اول بایدن است و در صورتیکه بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ حضور پیدا کند، احتمالا باز هم در سمت فعلی خود باقی می‌ماند. با این حال برای رسیدن به کاخ سفید، مسیر آنقدرها هم برای این زن مهاجر و دو رگه هموار نیست.

تصاویری که از بایدن منتشر می‌شود نقل محافل شده است و بسیاری معتقدند که او با توجه به سنی که دارد از میزانی از زوال عقل رنج می‌برد. در مقابل ترامپ که از نظر سنی به او نزدیک است، هوش و حواس سر جایی دارد . این دوگانه طرفداران دموکرات ها را به شدت نگران کرده که سوال اصلی بسیاری از آنها این است که چطور باید زمام امور را به مردی بسپاریم که به اندازه کافی هوشمند و هوشیار نیست که از پس برخی از دیدارهایش هم بر بیاید.

وال‌استریت ژورنال در یک هفته قبل از اعلام کاندیداتوری بایدن نوشت که انتخاب یک نامزد ۸۰ ساله برای چهار سال ریاست‌جمهوری ‌آمریکا می‌تواند یک «اشتباه تاریخی» باشد. به اعتقاد نویسنده مقاله مشهور این روزنامه بایدن نباید در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده نامزد شود. وال‌استریت‌ ژورنال کهولت سن را دلیل اظهارنظر خود اعلام کرد و نوشت که افول سلامتی بایدن «آشکار» است. به نوشته این روزنامه آمریکایی، مردم ایالات متحده درک می‌کنند که انتخاب یک نامزد ۸۰ ساله برای چهار سال ریاست‌جمهوری این کشور می‌تواند یک «اشتباه تاریخی» باشد. م

نشریه نیویورک پست پس از اعلام کاندیداتوری جلد خود را به موضوع نامزدی جو بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ ایالات متحده اختصاص داد تیتر زد او از هم‌اکنون باخته است!

آخرین گزارش کاخ سفید از وضعیت سلامتی بایدن می‌گوید که او در سن ۸۰ سالگی سرزنده و سلامتی است. اما رونی جکسون، نماینده جمهوری‌خواه و پزشک سابق کاخ سفید، هم دولت را متهم کرده که در پی معاینات پزشکی اخیر جو بایدن، حقیقت را در مورد سلامتی روانی او پنهان می‌کند.

رونی جکسون که در زمان دونالد ترامپ و باراک اوباما، روسای‌جمهور سابق‌ آمریکا به‌عنوان پزشک کاخ سفید خدمت می‌کرد، با انتقاد شدید از این گزارش، گفته که در آن به سلامت روانی «روبه‌افول» او هیچ اشاره‌ای نشده است. حال آنکه به گفته جکسون،‌ بیشتر آمریکایی‌ها می‌توانند ببینند که سلامت روان بایدن روبه‌زوال است.

تصاویر منتشر شده از دیدارهای بایدن هم حاکی از همین امر هستند که کاخ سفید ممکن است در مورد سلامت رئیس جمهور آنقدرها هم صادق نباشد. او گاهی گیج می‌شود و نمی‌تواند مسیر درست وغلط را از هم تشخیص بدهد. این چیزی نیست که از زیر چشم رقبای بایدن پنهان بماند.

۳۱۱۳۱۲