شهر خبر

دیدار رئیس فدراسیون تیراندازی با مسئولین ستاد کل نیروهای مسلح

دیدار رئیس فدراسیون تیراندازی با مسئولین ستاد کل نیروهای مسلح

رئیس فدراسیون تیراندازی با مسئولین ستاد کل نیروهای مسلح دیدار داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سردار مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی پس از دیدار با مسئولین ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، اظهار داشت: خیر مقدم می گویم محضر امیر باقری، امیر فولادی، سرهنگ حاتمی، سرهنگ میر افضل و همه عزیزان. برنامه های فدراسیون به صورت مدون تدوین شده است و برای پیش برد آنها نیز به حمایت داریم. فعالیت فدراسیون نسبت به گذشته 10 برابر شده است اما در بحث سلاح و مهمات و ورود آنها مشکلاتی داریم و سلاح تیراندازان قدیمی شده است و نیاز به روزرسانی دارند. با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید این امر صورت گیرد و ورزشکاران ما سلاح به روز را در اختیار داشته باشند. تیراندازان ما در جهان با رقبایی روبه‌رو می‌شوند که به روزترین سلاح و تجهیزات را در اختیار دارند و اگر سلاح و ساچمه استاندارد داشته باشیم تیراندازان ما از همه کشورها بهتر هستند و خوشرنگ‌ترین مدال‌ها را به دست می‌آورند.

رئیس فدراسیون تیراندازی افزود: سال گذشته بیش از ۳۰ سفر استانی انجام شد حتی در برخی از استان‌ها دو بار حضور داشتم و در جریان مسائل هیات‌های استانی قرار گرفتم همچنین به منظور تعامل بیشتر بین هیات‌های استانی سه جلسه با روسای هیات‌های استانی در قزوین، بوشهر و تهران برگزار کردیم همچنین بیش از هزار سلاح هوماک در اختیار هیات‌های استانی قرار گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته بیش از ۱۵ مسابقه داخلی شامل لیک ..... برگزار کردیم که تیراندازان سراسر کشور در این مسابقات حضور داشتند و سطح همه آنها مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ هشت اعزام برون مرزی به کشورهای مختلف داشتیم که حاصل آن کسب ۱۰ مدال رنگارنگ در این مسابقات بود. همچنین هانیه رستمیان در مسابقات قهرمانی جهان در مصر موفق شد اولین سهمیه کاروان ورزش ایران در المپیک ۲۰۲۴ را کسب کند. در حال حاضر نیز کاروان ۲۱ نفره تیراندازی کشورمان جهت حضور در جام جهانی تیراندازی در باکو حضور دارد که امیدواریم با کمک خداوند و یاری امام زمان (عج) با دست پر و نتایج درخشان به کشور باز گردند.

قربانی عنوان کرد: ما در این مدت کارهای زیادی در بحث استعدادیابی انجام دادیم که در این بین محمد بیرانوند، نوجوان ۱۴ ساله لرستانی شناسایی شد و در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا صاحب مدال برنز شد و در حال حاضر نیز در تیم ملی ایران حضور دارد.

وی با اشاره به تعداد بالای مدال‌های تیراندازی، افزود: ما باید به یاد داشته باشیم که در المپیک ۴۵ مدال در رشته تیراندازی توزیع می شود سهم تیراندازی ایران در ۶۵ سال گذشته فقط یک مدال بوده که توسط جواد فروغی به دست آمد باید سهم بیشتری در این مدال‌ها داشته باشیم در حالی که اکنون چین، روسیه، آلمان، هندوستان و کشورهای اروپایی این مدال‌ها را به دست می آورند.

رئیس فدراسیون تیراندازی خاطرنشان کرد: ما در بحث مربوط به تجهیز استان‌ها و همچنین فراهم کردن زیرساخت‌ها در سفرهای استانی جلسات زیادی را با استانداران و مسئولین استان برگزار کردیم برای مثال در سیستان و بلوچستان قرار است ۱۶ زمین در اهداف پروازی احداث شود و در بندرعباس نیز بین ۴ تا ۵ زمین در اختیار این رشته قرار می گیرد و لازم از از استاندارن به دلیل همکاری خوب با فدراسیون و هیات های استانی در جهت توسعه این رشته دینی و مذهبی و مورد سفارش پیامبر تشکر کنم. ما نیاز داریم تا نیروهای مسلح در کنار فدراسیون قرار گیرند و از حمایت‌های آنها بهره‌مند شویم.

وی در پایان گفت: خوشبختانه در سال گذشته کمیته گلوله زنی در فدراسیون تیراندازی فعال شده و در این زمینه نهایت همکاری را از سوی نهادها و بخشهای مختلف شاهد بودیم. و نیروهای مسلح همکاری کامل را با فدراسیون در توسعه داشته اند. از وزارت دفاع کعه همکاری خوبی بافدراسیون داشتند تشکر می کنم.

امیر باقری، معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص این نشست اظهار داشت: امروز فرصتی ایجاد شد تا درخدمت برادر عزیزمان سردار قربانی باشیم و در خصوص تعامل نیروهای مسلح و فدراسیون و در حوزه فعالیت‌های تیراندازی با نگاه کلان در مباحث قهرمانی، همگانی و داخلی نیروهای مسلح گفتگو های خوبی انجام شد و نیروهای مسلح علاقه مندی زیادی به همکاری با این فدراسیون دارند.

وی در ادامه افزود: زیر ساخت های نیروهای مسلح در کل کشور می تواند در اختیار فدراسیون برای توسعه این رشته و ارتقای آن باشد. در بحث آموزش تیراندازی توسط مربیان فدراسیون و مربیان نیروهای مسلح و تعامل در این بخش گفتگوهای خوبی صورت گرفت که می تواند کمک زیادی به هر دو بخش داشته باشد.

معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: باحضور میرافضل، مسئول ورزش بسیج و با به کارگیری ظرفیت بسیج در ارتقای ایران رشته کارهای خوبی انجام خواهد شد و امیدوارم با این تعامل شاهد ارتقای روز افزون تیراندازی در کشور باشیم و خبرهای خوشی از قهرمانان ملی در عرصه جهانی بشنویم.

وی در پایان در خصوص تامین سلاح و مهمات مورد نیزاتیراندازان تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون وزارت ودفاع و پشتیبانی و نیروهای مسلح در موضوع تامین مهمات برای تیراندازی اقدامات خوبی را انجام داده است اما قرار شده در خصوص تعدیل قیمت مهمات، پیگیری های لازم انجام شود تا قیمت ‌ها با نگاه ورزشی قابل تحمل‌تر باشد. همچنین تسهیل واگذاری مهمات به هیات ها در سطح استان ها مورد بحث قرار گرفت.

امیر جمشید فولادی، رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح، نیز گفت: فدراسیون تیراندازی جمهوری اسلامی ایران جزو فدراسیون هایی است که در نیروهای مسلح در زمره فدراسیون ها و رشته های کاربردی قرار دارد به همین خاطر در تربیت بدنی نیروهای مسلح توجه خاصی نسبت به موضوعات مربوط به رشته تیراندازی داریم.

وی در ادامه افزود: یکی از مسابقات مهم و حساس سیزم و نظامیان جهان، تیراندازی است و حضور قهرمانان نیروهای مسلح در تیم های ملی علاوه بر تقویت تیم ملی، باعث تقویت تیم های نیروهای مسلح در رقابت های بین المللی خواهد شد.

رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح عنوان کرد: تعامل ما با فدراسیون تیراندازی همواره وجود داشته و بر ما واجب بوده است. در جهت همکاری های متقابل نیروهای مسلح با فدراسیون در راستای سلاح و مهماتی که می توان از طریق نیروهای مسلح و صنایع دفاع تامین کرد، کمک خواهیم کرد و تمام تلاش خود را به کار می گیریم که سازکار تهیه فشنگ را برای ورزشکاران فراهم کنیم تا امسال دغدغه فشنگ نداشته باشند.

وی در پایان گفت: مقرر شد تفاهم نامه ای با مشارکت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را با فدراسیون داشته باشیم تا به خصوص در تامین مهمات در رشته تیراندازی دغدغه ها برطرف شود و کمک کنیم تا تیراندازان به بهترین شکل به تمرینات خود بپردازند.

258 258