شهر خبر

سخنگوی وزارت خارجه:

امکان صدور روادید برای طرف ایرانی و عربستانی با وضع فعلی را داریم

سخنگوی وزارت خارجه گفت: براساس توافق دو کشور به ویژه در نشست وزرای خارجه و بیانیه مشترک ایران و عربستان عملا محدودیتی برای سفر اتباع و شهروندان دو کشور به ویژه تجار و فعالان اقتصادی دو کشور نداریم و امکان صدور روادید را با وضع فعلی داریم و می‌توانیم اقدام کنیم.

امکان صدور روادید برای طرف ایرانی و عربستانی با وضع فعلی را داریم
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۸ ۱۳:۵۸:۲۰
اعتمادآنلاین |

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه درباره بازگشایی اماکن دیپلماتیک ایران و عربستان گفت: در چارچوب توافق طرفین و اراده عملی از سوی دو دولت پیشرفت‌های خوبی در روند آماده سازی اماکن دیپلماتیک برای از سرگیری فعالیت‌های رسمی سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های دو کشور داشتیم. به دلیل سنوات طولانی تعطیل بودن اماکن و استهکلات در بنا و تجهیازت نیازمند بازه زمانی بیشتری برای آماده سازی اماکن دیپلماتیک هستیم. 

به گزارش ایسنا، کنعانی اضافه کرد: در مرحله آماده سازی نهایی ساختمان‌های ایران در ریاض و جده هستیم. هیأت ما حضور دارد و امیدواریم با تفاهم خوب طرفین شاهد بازگشایی رسمی سفارتخانه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشیم. ایران در اجرای تعهد خود جدی است و در عربستان نیز شاهد این اراده جدی هستیم.

وی گفت: از سرگیری روابط و فعالیت هیأت‌های دیپلماتیک دو کشور را لزوما نمی‌توانیم به فعال سازی اماکن گره بزنیم. روند را در مجموع مثبت می‌بینیم.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤال دیگری درباره صدور روادید برای تجار ایرانی به منظور سفر به عربستان اظهار داشت: براساس توافق دو کشور به ویژه در نشست وزرای خارجه و بیانیه مشترک ایران و عربستان عملا محدودیتی برای سفر اتباع و شهروندان دو کشور به ویژه تجار و فعالان اقتصادی دو کشور نداریم و امکان صدور روادید را با وضع فعلی داریم و می‌توانیم اقدام کنیم. هیأت‌های دو کشور از کانال‌های دیپلماتیک روادید را دریافت و سفر کردند. محدودیتی برای انجام این‌گونه هیأت‌ها وجود ندارد.