شهرخبر

دستگیری کلاهبردارانی که ادعا می‌کردند پشتیبان تلگرام هستند

دستگیری کلاهبردارانی که ادعا می‌کردند پشتیبان تلگرام هستند

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی (تلگرام) شهروندان توسط باند ۲ نفره خبر داد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: در پی مراجعه چندین نفر از همشهریان تهرانی به پلیس فتا پایتخت مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب کاربریشان در شبکه اجتماعی تلگرام مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: این افراد اظهار مدعی شدند که حساب‌های کاربری آنها پس از دریافت پیامی از پشتیبان تلگرام مبنی بر اعلام کد تاییدیه حساب کاربری مورد هجوم افراد ناشناس قرار گرفته و سوء استفاده شده است به طوری که در قسمت پیام‌ها از مخاطبین، دوستان و اقوام آنها درخواست واریز وجه کرده اند و در برخی موارد مبالغی واریز گردیده است.

گودرزی با اشاره به اینکه این افراد در پوشش پشتیبان تلگرام به کاربران پیام ارسال می کردند افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی‌ها فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرمان را در فضای مجازی و حقیقی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی اعضای اصلی این باند که 2 نفر بودند را در یک عملیات غافلگیرانه در استان تهران دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل کنند.

این مقام پلیس با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از 50 نفر در روند اجرایی پرونده بیان داشت: مجرمین پس از حضور در پلیس فتا با خیال اینکه ردی از خود بر جای نگذاشته اند همه چیز را انکار می کردند اما پس از مشاهده ادله دیجیتال جمع‌آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار کردند، گفت: اکثر قربانیان ما افرادی بودند که از رمزهای ساده و قابل حدس نظیر شماره تلفن همراهشان استفاده می نمودند و یا بدون توجه به صحت ارسال کننده پیام رمزهای خصوصی فعال‌سازی شبکه‌های اجتماعی خود را وارد می کردند.

گودرزی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید رمز دومرحله ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند.

انتهای پیام/