شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ویتامین D#کمبود#کدام#منجر#زوال#عقل#می‌شود؟

کمبود کدام ویتامین منجر به زوال عقل می‌شود؟

به گفته محققان دانشگاه استرالیای جنوبی که می‌گویند دریافتند سطح پایین ویتامین D با افزایش خطر زوال عقل و سکته مغزی مرتبط است.

کمبود کدام ویتامین منجر به زوال عقل می‌شود؟

به گزارش «اطلاعات آنلاين»، کمبود ویتامین D ممکن است با افزایش خطر زوال عقل همراه باشد. الینا هیپونن، استاد این دانشگاه می گوید ویتامین D یک پیش ساز هورمونی است که به طور فزاینده ای برای اثرات گسترده از جمله بر سلامت مغز شناخته می شود، اما تا به حال بررسی اینکه اگر بتوانیم از کمبود ویتامین D جلوگیری کنیم چه اتفاقی می افتد بسیار دشوار بوده است.

وی افزود: مطالعه ما اولین مطالعه ای است که با استفاده از تجزیه و تحلیل های ژنتیکی قوی در میان جمعیت بزرگی، تاثیر سطوح بسیار پایین ویتامین D را بر خطرات زوال عقل و سکته مغزی بررسی می کند.

محققان از داده های بیش از 294هزار شرکت کننده در انگلیس استفاده کردند. در این کشور بیشتر مردم به خاطر کمبود نور خورشید از داروهای حاوی ویتامین D استفاده می‌ کنند.

آنها چگونگی تاثیر سطوح مختلف ویتامین D بر خطر زوال عقل را تجزیه و تحلیل کردند.

آنها می گویند یافته های آنها نشان می دهد که ممکن است بین ویتامین D کم و افزایش خطر زوال عقل ارتباط وجود داشته باشد.

دکتر اسکات کایزر یک متخصص سالمندان و مدیر سلامت شناختی سالمندان برای موسسه علوم اعصاب اقیانوس آرام در مرکز بهداشت پراویدنس سنت جان در سانتا مونیکا، کالیفرنیا است.

او می‌گوید در حالی که این مطالعه ارتباطی را نشان داد، تحقیقات بیشتری برای تأیید علت در مورد اینکه آیا سطوح پایین ویتامین D واقعاً خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می‌دهد مورد نیاز است.

با این حال، اگر مطالعات دیگر ارتباط بین کمبود ویتامین D و زوال عقل را تایید کنند، کایزر می‌گوید که می‌تواند در کاهش خطر زوال عقل مفید باشد.

آلزایمر شایع ترین شکل زوال عقل است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری تخمین می زند که 5.8 میلیون نفر در ایالات متحده با بیماری آلزایمر یا زوال عقل مرتبط زندگی می کنند.