شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیگار

چند توصیه کاربردی برای ترک سیگار

سیگار کشیدن بسیار اعتیاد آور است و می‌تواند اثرات نامطلوب سلامتی طولانی مدت داشته باشد. اما برای کسانی که می‌خواهند با برنامه‌های نوآورانه، و استراتژی‌های اثبات‌شده آن را ترک کنند، امیدواری بسیاری وجود دارد.
چند توصیه کاربردی برای ترک سیگار

به گزارش «اطلاعات آنلاين»، بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، در سال ۲۰۱۹، بیش از ۳۰.۸ میلیون آمریکایی سیگار کشیده اند. سیگار عامل شماره یک مرگ و میر قابل پیشگیری در ایالات متحده است که تقریباً از هر ۵ مرگ ۱ نفر را شامل می‌شود.

دکتر پاناژیس گالیاتساتوس، مدیر کلینیک درمان دخانیات در پزشکی جان هاپکینز در بالتیمور، مریلند، گفت: خوشبختانه، اگر سیگار را ترک کنید و یاد بگیرید که سیگار را ترک کنید، سرطان ریه قابل پیشگیری است.

در اینجا اقداماتی از سوی دکتر گالیاتساتوس پیشنهاد شده است که می‌تواند در ترک سیگار مفید باشد:

هدف نباید ترک سیگار باشد
توصیه به افراد این است که هدف بزرگ‌تر خود یعنی ترک سیگار را به اهداف کوچک‌تر تقسیم کنند. به عنوان مثال، محرک‌های مختلف خود را که می‌تواند شما را به سیگار کشیدن وادار کند، بیاموزید. به این ترتیب، می‌توانید حواس تان باشد و راه حل‌هایی برای آن اقدامات پیدا کنید.

هر بار که ترک می‌کنید یک تجربه یادگیری بسازید
اکثر افرادی که سیگار می‌کشند، قبل از اینکه سیگار را با موفقیت ترک کنند، ۸ تا ۱۲ بار به دلیل اعتیادآور بودن سیگار، سیگار را ترک می‌کنند. هوس کشیدن سیگار باعث می‌شود که مردم به آن برگردند. باید محرک‌های جدیدی وارد زندگی کنید و بعد هوس رفتن به آن محرک‌ها و عوامل هیجان انگیز را با سیگار عوض کنید.

از تلفن و برنامه‌های پشتیبانی استفاده کنید
گروه‌های حمایتی برای افرادی که می‌خواهند سیگار را ترک کنند در حال کاهش است، بنابراین توصیه می‌شود برای دریافت کمک‌های خارجی با خط کمک ترک تماس بگیرید. معمولا نقش مشاوره‌های تلفنی بهتر از مشاوره‌های حضوری است. در حال حاضر در آمریکا یک درصد از سیگاری‌های این کشور برنامه‌های مشاوره تلفنی دارند.

با پزشک خود صحبت کنید
افرادی که می‌خواهند سیگار را ترک کنند، می‌توانند با ارائه‌دهنده پزشکی خود صحبت کنند تا یک برنامه درمانی پر از استراتژی‌های متعدد ارائه دهند. پزشکان می‌توانند برای مهار هوس سیگار و کنترل بیشتر آن‌ها دارو تجویز کنند. بریکر افزود: این یک راه حل کوتاه مدت برای کمک به آموزش مغز شما برای عدم تمایل شدید به سیگار است.