شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#خودرو#مهاجران

ورود خودرو به داخل جمعیت در تگزاس آمریکا هفت کشته برجای گذاشت

ورود خودرو به داخل جمعیت در تگزاس آمریکا هفت کشته برجای گذاشت

ورود یک خودرو به داخل جمعیت در خارج از پناهگاهی در برانزویل تگزاس آمریکا که به مهاجران و بی خانمان‌ها خدمات می‌دهد، هفت کشته و یازده زخمی برجای گذاشت.

به گزارش مشرق از گاردین، پلیس تگزاس با اعلام اینکه این تصادف ممکن است عمدی بوده باشد، گفت که راننده به دلیل رانندگی بی احتیاط دستگیر شده و ممکن است با اتهامات دیگری روبرو شود.

پلیس برانزویل که در نزدیکی مرز تگزاس با مکزیک قرار دارد، افزود: این خودرو حدود ساعت ۸:۳۰ صبح به وقت محلی به میان جمعیتی که در ایستگاه اتوبوس نزدیک مرکز اوزانام نشسته بودند، ورود کرد. این رویداد چهار روز قبل از انقضای برنامه موسوم به ۴۲ رخ داد؛ سیاست دوران کرونایی آمریکا که به ماموران گشت مرزی اجازه می‌دهد به سرعت مهاجران را در مرز جنوبی ایالات متحده بیرون کنند.

ویکتور مالدونادو مدیر مرکز اوزانام به آسوشیتدپرس گفت: پس از بررسی فیلم‌های نظارتی پناهگاه، مشاهده شد که یک خودروی شاسی‌بلند با چراغ روشن به سمت جمعیتی که در ایستگاه اتوبوس بودند، رفته و آنها را زیر گرفته است. اکثر کسانی که مجروح یا کشته شده‌اند مردانی از ونزوئلا بودند.

مارتین سندووال افسر پلیس محلی نیز به خبرگزاری ولی سنترال گفت: هفت قربانی در محل حادثه جان باختند و چند تن دیگر به سرعت به بیمارستان‌های مجاور منتقل شدند.

تصاویر ویدئویی منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد در حالی که لباس‌ها و سایر وسایل شخصی در سراسر جاده پخش شده است، انبوهی از مردم در محل حادثه حضور دارند.

سندووال تاکید کرد این راننده به اتهام رانندگی بی احتیاط دستگیر شده است. وی افزود: با توجه به آن که افسران پلیس به شدت مشکوک هستند که این تصادف یک اقدام عمدی بوده باشد، احتمال اتهامات بیشتری در پرونده متهم وجود دارد.

مرکز اوزنام یک پناهگاه شبانه در براونزویل تگزاس است که طبق اعلام مسئولانش در دو ماه گذشته، روزانه ۲۵۰ تا ۳۸۰ مهاجر را پذیرش کرده است.

دو روز پیش، الخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی آمریکا اذعان کرد که مقامات مهاجرتی در فاصله چند روز مانده به پایان محدودیت‌های پناهندگی اعمال شده از طریق قانون ۴۲ در طول همه گیری کرونا، با شرایط بسیار چالش برانگیزی در امتداد مرز با مکزیک مواجه هستند.