شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایالات متحده#سال جاری#سود

چشم‌انداز تاریک رشد درآمد جهانی در سال جاری

بانک‌های بزرگ ایالات متحده چشم‌انداز رشد تیره‌ای را برای سود شرکت‌ها در سطح جهانی انتظار دارند.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الاهرام، به گفته استراتژیست‌های گلدمن ساکس و بانک آمریکا، علیرغم نتایج بهتر از انتظارات سه ماهه اول در ایالات متحده و اروپا، چشم‌انداز رشد درآمد جهانی در سال جاری تاریک به نظر می‌رسد.


استراتژیست‌های گلدمن ساکس، از جمله پیتر اوپنهایمر و شارون بل، در یادداشتی نوشتند که تورم ریشه دار و آشفتگی اخیر در بخش مالی احتمالاً رشد اقتصادی را در نیمه دوم سال کاهش می‌دهد.


آن‌ها انتظار داشتند امسال رشد درآمد در اکثر مناطق "تقریبا ثابت" و همچنین "رشد درآمد بسیار ضعیف در اروپا و ایالات متحده تا پایان سال ۲۰۲۴" باشد.


گلدمن ساکس انتظار دارد رشد درآمد در سال ۲۰۲۴ به میزان ۵ درصد در ایالات متحده و اروپا، ۶ درصد در ژاپن و ۱۷ درصد در آسیا از پایه پایین‌تر در سال ۲۰۲۱ باشد.


اوپنهایمر در بیشتر سال گذشته بدبین بوده و به درستی کاهش سهام در نیمه دوم سال را پیش بینی کرده است.



تحلیلگران استراتژیک بانک آمریکا، از جمله مایکل هارتنت، در یادداشتی نوشتند: اگرچه درصد شرکت‌هایی که در فصل سود سه ماهه اول به سود‌های بهتر از حد انتظار دست یافتند، زیاد بود. با این حال، انتظارات سود هر سهم همچنان به انتظارات ضعیف اشاره دارد.

هارتنت همچنین گفت که این برآورد‌ها منعکس کننده رکود نیست و رویداد‌های منفی که می‌تواند بر بازار تأثیر بگذارد قبلاً توسط فعالان بازار مورد توجه قرار گرفته است که در قیمت‌های فعلی منعکس شده است.

پیش‌بینی‌های بدبینانه هارتنت در سال گذشته به حقیقت پیوست، زیرا او هشدار داده بود که ترس از رکود باعث فروش سهام خواهد شد، اما پیش‌بینی او مبنی بر اینکه S&P ۵۰۰ تا ۸ مارس به ۳۸۰۰ خواهد رسید، محقق نشد.