شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

صندوق جدید بورسی برای تضمین اصل سرمایه

صندوق جدید بورسی برای تضمین اصل سرمایه

فردای اقتصاد: صندوق تضمین اصل سرمایه کیان، صندوق سرمایه‌گذاری مختلط مبتنی بر صدور و ابطال است و هر واحد آن با مبلغ پایه یک میلیون ریال پذیره‌نویسی شد. سقف حجم واحدهای ارائه‌شده در پذیره‌نویسی یک هزار میلیارد ریال است. پذیره‌نویسی این صندوق  امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه انجام شد.

 در برنامه بورسان یکشنبه مونا حاجی علی اصغر، مدیرعامل و عضو هیات مدیره گروه مالی کیان جزئیات کاملی از پذیره‌نویسی صندوق تضمین کیان ارائه داد و در ادامه عملکرد گروه مالی کیان و برنامه‌های آتی شرکت مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ابتدا به تشریح صندوق سازوکار تضمین اصل سرمایه کیان پرداخت و خاطرنشان کرد: این صندوق مناسب افرادی است که به دنبال سرمایه‌گذاری میان مدت در بورس هستند تا ضمن منتفع شدن از سود بازار سرمایه، اصل سرمایه آنها نیز در صورت شرایط نزولی بورس، تضمین شود. صندوق تضمین کیان در پاسخ به دغدغه سرمایه‌گذارانی طراحی شده است که افزون بر حفظ اصل سرمایه تمایل دارند در شرایط صعودی بازار از بازدهی‌های مناسب بهره‌مند شوند. همچنین این صندوق یکی از مهم‌ترین ریسک‌های سرمایه‌گذاری در بورس را که از دست دادن اصل سرمایه است، کنار می‌گذارد و حفظ اصل سرمایه را با درنظر گرفتن دوره زمانی تعیین شده، تضمین می‌کند.

مدیرعامل گروه مالی کیان در ادامه مروری بر عملکرد گروه مدیریت دارایی کیان داشت و عنوان کرد: در بین صندوق‌های کیان،‌ صندوق آهنگ سهام کیان عمدتا رتبه نخست بازدهی را در بین صندوق‌های موجود داشته است و بازدهی یک ساله ۹۶ درصدی را به ثبت رسانده است. همچنین گروه مالی کیان در حال حاضر ۶۰ سبد تحت مدیریت دارد که این سبدها در یک سال اخیر بازدهی میانگین ۹۷ درصد را داشته‌اند و مقایسه آن با بازدهی ۶۴ درصدی شاخص کل حاکی از عملکرد مناسب مدیریت دارایی کیان است.

مونا حاجی علی اصغر در این گفتگو همچنین به تشریح برنامه‌های مهم گروه مالی کیان در سال پیش‌رو با توجه به چشم‌انداز مثبت بازار سرمایه در این سال پرداخت و گفت: کیان سعی در اصلاح زیرساخت صندوق‌ها و تنوع بخشی به این صندوق ها دارد و در همین راستا تعدد و تنوع صندوق‌های سهام، ایجاد صندوق املاک و مستغلات، تاسیس صندوق بخشی، تاسیس صندوق اهرمی و صندوق‌های سهام با فرمت ETF را در دستور کار خود قرار داده و در خواست‌های آن را را برای سازمان بورس ارسال کرده است.

وی در انتها نکاتی را در رابطه با کاربردهای اپلیکیشن کیان دیجیتال و همچنین عملکرد لیزینگ کیان و صندوق شاخص هم‌وزن ارائه دادند.