شهر خبر

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار؛ یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲/ کاهش قیمت طلا تا کجا ادامه دارد؟

هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت ۲ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۷۷۴ تومان معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته ۱.۱۴ درصد کاهش یافته است.

بر اساس رصد خبرنگار ایبِنا از بازار طلا، قیمت طلا در معاملات امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ دوباره با ریزش شدید مواجه شده است. به طوری که هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت ۲ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۷۷۴ تومان معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته کاهش ۱.۱۴ درصدی را نشان می‌دهد. البته قیمت طلا دیروز نیز نسبت به روز قبل خود با ریزش ۲.۸۶ درصدی مواجه شده بود و امروز دومین روز متوالی کاهش قیمت طلاست. بر این اساس، قیمت طلای ۱۸ عیار در این دو روز بیش از ۴ درصد افت کرده است و کاهش قابل توجهی را ثبت کرده است.

 

هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به ۳ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده و ۰.۸۲ درصد نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشته است.

 

کاهش قیمت طلا در معاملات امروز به گونه‌ای بوده است که قیمت‌ها به پائین‌تر از سطح روز‌های پایانی سال گذشته بازگشته است.

 

به گفته کارشناسان بخش عمده‌ای از افزایش قیمت ماه‌های اخیر طلا در نتیجه هیجانات کاذب و تقاضای شکل گرفته بر اساس آن است و با توجه به اینکه کاهش قیمت در این بازار آغاز شده است، بنظر می‌رسد قیمت طلای ۱۸ عیار در روز‌های آینده با کاهش بیشتری نیز مواجه و به کانال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وارد شود.

 

انس طلا در حال حاضر ۲۰۱۸ دلار و ۶۰ سنت است که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته و مظنه تهران طلا نیز ۱۱ میلیون و ۴۶۷ هزار تومان است که نسبت به روز گذشته ۰.۴۳ درصد کاهش یافته است.

 

 

 

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار؛ یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲/ کاهش قیمت طلا تا کجا ادامه دارد؟