شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مالیات#همزمان
کارشناس اقتصادی در گفتگو با ایبِنا تاکید کرد؛

اجرای همزمان مالیات بر عایدی سرمایه در کنار اصلاح سیاست مالی

کارشناس اقتصادی گفت: پایه‌های مالیاتی باید گسترش پیدا کند و مالیات بر عایدی سرمایه در بلند مدت در این جهت قرار دارد.

احمد صالحی، کارشناس اقتصادی درباره ضرورت تصویب طرح مالیات برعایدی سرمایه به خبرنگار ایبِنا گفت: اصلاحات مالیاتی از جمله کار‌هایی است که کشور به آن نیازمند است. پایه‌های مالیاتی باید گسترش پیدا کند و مالیات بر عایدی سرمایه در بلند مدت در این جهت قراردارد.


وی در ادامه اضافه کرد: دولت برای اداره بهتر کشور به منابع مختلف درآمدی نیازمند است که باید به مالیات بر عایدی سرمایه از این جهت و مواردی که درابتدا اشاره شد، توجه کافی شود. اما این نکته را هم باید در نظر داشت آنچه  بازار مسکن، طلا و ... را به این وضعیت فعلی مبتلا کرده و این شرایط را به وجود آورده، بنیان‌های نادرست اقتصاد ایران است که درصورت کنترل با مالیات، کار سختی خواهد بود.


این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه تصریح کرد: همراه با اجرای مالیات بر عایدی سرمایه باید مشکلات دیگر اقتصادی هم در دست درمان قرار گیرد، زیرا برای جلوگیری از آسیب‌ها نباید فقط از یک ناحیه جلو رفت. وقتی از مالیات صحبت به میان می‌آید، لازم است تا انتظارات از نتیجه آن افزایش پیدا نکند و دراین باره به اندازه توان قانون صحبت کرد.

وی در این رابطه چنین اظهار داشت: دولت درصدد انجام اقدامی‌در راستای حل مشکلات است، اما باید برای انجام این کار اصلاح سیاست مالی را در اولویت قرار دهد تا بودجه قاعده‌مند شود و نرخ کالا‌ها هر سال بیش از یک حدی افزایش پیدا نکند. راه دیگر هم این است که حرکت به سمت رفع تحریم‌ها باشد، انتخاب راه‌هایی غیر از این بسیار سخت تمام خواهد بود.