شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#سود#پژو پارس#بازار آزاد

اگر این خودرو را بخرید ۱۶۵ درصد سود می‌کنید+ جدول مقایسه

اگر این خودرو را بخرید ۱۶۵ درصد سود می‌کنید+ جدول مقایسه

فرارو: خرید خودرو از کارخانه و فروش آن در بازار آزاد می‌تواند حاشیه سود ۱۶۵ درصدی داشته باشد. بعد از ماجرای افزایش قیمت خودرو در کارخانه حالا خریداران پژو پارس TU۵ تقریبا ۲۷۲ میلیون به ایرانخودرو می‌دهند و می‌توانند همین محصول را در بازار آزاد حدود ۴۵۰ میلیون بیشتر بفروشند. وضعیتی که درحال حاضر برای خیلی از مدل‌های دیگر مثل پژو ۲۰۷ و دنا وجود دارد و لازم است یادآوری کنیم بازدهی سالانه انواع سکه‌های طلا درحال حاضر بین ۱۲۹ تا ۱۸۴ درصد برآورد می‌شود. دقیقا به‌همین خاطر مسئولان وزارت صمت از اواخر پارسال سازوکار جدیدی برای فروش محصولات کارخانه‌ای درنظر گرفتند و دنبال حذف تقاضای کاذب از سامانه یکپارچه هستند.

حاشیه سود خرید خودرو از کارخانه چقدر است؟

 پژو پارس جزو رکوردداران اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار است. طوری که الان در خریدوفروش‌های بازار آزاد نسبت به نرخ کارخانه تقریبا ۱۶۵ درصد بیشتر معامله می‌شود. قیمت پژو پارس با موتور TU۵ در بازار آزاد امروز شنبه ۱۶ اردیبهشت به حدود ۷۲۰ میلیون تومان رسیده، اما همین مدل را ایرانخوردو با قیمت تقریبی ۲۷۲ میلیون تومان تحویل مردم می‌دهد. همین تفاوت تقریبا ۴۵۰ میلیون تومانی، گپ ۱۶۵ درصدی بین قیمت کارخانه و بازار است و احتمالا به‌همین خاطر پژو پارس حداقل در ماه‌های اخیر جزو محبوب‌ترین مدل‌های ایرانخودرو در پیش‌فروش‌ها بوده است. پژو ۲۰۷ اتوماتیک که خودش جزو گرانقیمت‌ترین خودروهای داخلی است و الان بیش از یک میلیارد قیمت دارد، با تفاوت ۱۵۲ درصدی بین کارخانه و بازار دست به دست می‌شود. قیمت این یکی که در کارخانه حول‌وحوش ۴۰۰ میلیون تومان است، در بازار آزاد به یک میلیارد و ۱۰ میلیون تومتان رسیده و حدود ۶۱۰ میلیون بیشتر از نرخ کارخانه قیمت دارد. قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای سقف‌شیشه‌ای هم در بازار آزاد به ۸۳۰ میلیون تومان رسیده و این مدل ۱۴۲ درصد بیشتر از قیمت کارخانه، در بازار آزاد معامله می‌شود. تفاوت قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای ساده بین کارخانه و بازار دقیقا ۱۴۰ درصد محاسبه می‌شود و این عدد برای دنا پلاس شش‌دنده به ۱۲۰ درصد رسیده است. چون قیمت ۲۰۷ دنده‌ای ساده که در کارخانه ۳۱۸ میلیون تومان است، در بازار آزاد به ۷۶۵ میلیون تومان رسیده و دنا پلاس شش‌دنده که در کارخانه ۳۲۴ میلیون فروخته می‌شود، در بازار آزاد ۷۱۰ میلیون قیمت دارد.

خودرو

قیمت کارخانه

قیمت بازار

تفاوت قیمت

حاشیه سود

پژو پارس TU5

272 میلیون

720 میلیون

448 میلیون

164 درصد

پژو 207 اتوماتیک

400 میلیون

یک میلیارد و 10 میلیون

610 میلیون تومان

152 درصد

پژو 207 پانوراما

342 میلیون

830 میلیون

488 میلیون

142 درصد

پژو 207 دنده‌ای

318 میلیون

765 میلیون

447 میلیون

140 درصد

دنا پلاس شش‌دنده

324 میلیون

710 میلیون

386 میلیون

120 درصد

بازدهی انواع سکه در یک سال گذشته چقدر بوده است؟

قیمت سکه ظرف یک سال گذشته بین ۱۲۹ تا ۱۸۴ درصد بازدهی داشته است. ربع‌سکه بیشتر از سایر سکه‌های گران شده و در این مدت قیمتش از چهار میلیون و ۳۳۲ هزار تومان به ۱۲ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان رسیده تا آن‌هایی که در این مدت روی ربع‌سکه سرمایه‌گذاری کردند، به سود ۱۸۴ درصدی برسند. بعد از ربع‌سکه، سکه یک گرمی با ثبت بازدهی ۱۶۵ درصدی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و در ۱۲ ماه قبلی ارزش آن از دو میلیون و ۷۵۲ هزار تومان به هفت میلیون و ۳۲۰ هزار تومان ارتقا پیدا کرده است. نیم‌سکه از این حیث با ثبت بازدهی ۱۶۱ درصد جایگاه سوم را به‌خودش اختصاص داده است. چون نیم‌سکه امروز شنبه ۱۶ اردیبهشت درحالی ۱۹ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان قیمت داشته که نیمعه اردیبهشت پارسال آن را هفت میلیون و ۳۵۵ هزار تومان می‌فروختند. بازدهی سکه امامی و تمام‌سکه طرح قدیم هم در این بازه زمانی به‌ترتیب ۱۵۳ و ۱۲۹ درصد برآورد می‌شود. چون قیمت سکه امامی از ۱۳ میلیون و ۲۱۷ هزار تومان به ۳۳ میلیون و ۵۳۱ هزار تومان رسیده و سکه تمام‌بهار آزادی که امروز ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت داشته، اردیبهشت پارسال ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته می‌شد.

بازدهی انواع سکه در یک سال گذشته

انواع سکه

قیمت پارسال

قیمت امروز

میزان افزایش قیمت

بازدهی سالانه

سکه امامی

13 میلیون و 217 هزار تومان

33 میلیون و 531 هزار تومان

20 میلیون و 314 هزار تومان

153 درصد

سکه تمام‌بهار آزادی

12 میلیون و 900 هزار تومان

29 میلیون و 600 هزار تومان

16 میلیون و 700 هزار تومان

129 درصد

نیم‌سکه

هفت میلیون و 355 هزار تومان

19 میلیون و 270 هزار تومان

11 میلیون و 915 هزار تومان

161 درصد

ربع‌سکه

چهار میلیون و 332 هزار تومان

12 میلیون و 340 هزار تومان

هشت میلیون و هشت هزار تومان

184 درصد

سکه گرمی

دو میلیون و 752 هزار تومان

هفت میلیون و 320 هزار تومان

چهار میلیون و 568 هزار تومان

165 درصد