شهر خبر

علیرضا پناهیان:

مشکلات اقتصادی و ادبیات غلط دینی دلایل دین‌گریزی مردم هستند

به عقیده علیرضا پناهیان مشکلات اقتصادی در کنار ادبیات غلط دینی از دلایل دین‌گریزی جامعه است.

مشکلات اقتصادی و ادبیات غلط دینی دلایل دین‌گریزی مردم هستند
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۶ ۲۲:۵۷:۵۰
اعتمادآنلاین |

 علیرضا پناهیان در نهمین نشست جمعی‌از منبری‌های جوان هیأت‌های کشور گفت: رفتار غلط مدعیان دین‌داری و انقلابی، مشکلات اقتصادی و معیشتی و ادبیات غلط دینی از جمله مهم‌‎ترین دلایل دین‌گریزی هستند.

 به گزارش حوزه، پناهیان گفت: رفتار غلط مدعیان دین‌داری و انقلابی، مشکلات اقتصادی و معیشتی و ادبیات غلط دینی از جمله مهم‌‎ترین این دلایل هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ۸۰ درصد ضعف بیان دین و ۲۰ درصد نیز ضعف عملکرد داریم، مطرح کرد: این مقدار دین‌گریزی در جامعه که ایجاد شده و لج برخی افراد درآمده است به دلیل این است که مردم از ادبیات دینی ما زده شده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مردم، طلاب و روحانیون را وکیل مدافع خداوند و یا ولایت می‌دانند و این موضوع باید اصلاح شود.وی با اشاره به اینکه فضای ادبیات ما، فضای اطاعت است، اظهار داشت: باید فضای ادبیات از سمت اطاعت به سمت قدرت تشخیص حرکت کند، همان‌طور که یاران امام حسین(ع) در شب عاشورا بر تشخیص خود در کربلا مانند.

پناهیان با بیان اینکه نقش مردم در جامعه اساسی است، عنوان کرد: روحانیون باید به مردم بصیرت بدهند تا مردم بتوانند در تشخیص خود به درستی عمل کنند، اضافه کرد: ولایت نیز در جایگاه بالا بردن قدرت تشخیص مردم است ولی متأسفانه در مردم ولایت به عنوان دستور دهنده به مردم شناسانده می‌شود.آزادی در اسلام محدوده گسترده‌تری نسبت به آزادی در غرب دارد.