شهر خبر
در دیدار وزیر صنعت عمان از شهرک صنعتی شمس آباد مطرح شد؛

استقبال فعالان اقتصادی عمان از کالا‌های ایرانی/ تمایل عمانی‌ها به سرمایه‌گذاری مشترک با ایران

وزیر صنعت عمان و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهرک صنعتی شمس آباد بازدید کرند.

به گزارش ایبِنا، "قیس بن محمد الیوسف" وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان که در رأس هیأتی بیش از ۶۰ نفر متشکل از مسئولین دولتی، رئیس، هیأت رئیسه و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع عمان و تعدادی از رؤسای اتاق‌های بازرگانی و شرکت‌های بخش خصوصی این کشور به ایران سفر کرده است، به همراه "علی رسولیان" معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهرک صنعتی شمس آباد و ۴ واحد صنعتی و تولیدی در این شهرک صنعتی بازدید کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در این دیدار و بازدید‌های انجام شده، گزارشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنعتی کشورمان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را ارایه داد و افزود: با توجه به فعال بودن ۸۵۸ شهرک و ناحیه صنعتی در کشورمان این حوزه می‌تواند زمینه‌ساز ارتقاء مراودات صنعتی دو کشور باشد.

رسولیان، همچنین اضافه کرد: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشورمان بیش از ۵۱ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط فعال هستند که زمینه اشتغال بیش از یک میلیون نفر را فراهم آورده اند، به هم رسانی بنگاه‌های کوچک و متوسط دو کشور و ارتباط‌گیری کسب و کار‌ها نیز زمینه دیگری برای ارتقای مراودات اقتصادی می‌باشد.

وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان و هیأت همراه همچنین از خرید کالا‌های ایرانی از جمله لوازم برقی و خانگی، محصولات الکترونیک، کاشی و سرامیک، دارو و... استقبال کردند.

این هیأت اقتصادی و تجاری به استفاده از توانمندی‌های صنعتی کشورمان در حوزه شهرک‌ها و نواحی صنعتی علاقمند بودند و از سرمایه‌گذاری‌های مشترک صنعتی استقبال کردند.

عمانی‎ها ضمن اعلام آمادگی برای توسعه همکاری‌های مشترک، ظرفیت‌های صنعتی کشورمان را زمینه ساز ارتقای مبادلات تجاری و تعمیق همکاری‌ها دانستند.

"قیس بن محمد الیوسف" وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان و هیأت همراه از چهار واحد صنعتی و تولیدی پاک چوب ایرانیان، اتوماتیک یاران، الماس کبیر شمس و واحد صنعتی سنگ داکو بازدید کردند.

پاک چوب ایرانیان در حوزه تولید انواع مصنوعات چوبی (MDF) فعالیت دارد، اتوماتیک یاران در زمینه تولید درب آسانسور فعال است، الماس کبیر شمس تولید کننده انواع سرامیک و کاشی است و داکو در زمنیه تولید انواع سنگ صادراتی فعال است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران نیز در این بازدید‌ها گزارشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شمس آباد را به هیات عمانی ارایه داد.

گفتنی است قیس بن محمد الیوسف" وزیر صنعت و تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان در سفر خود به ایران، علاوه بر دیدار و گفتگو با مقامات کشورمان، در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی "ایران اکسپو" و همچنین همایش تجاری مشترک در محل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران شرکت می‌کند.

هیأت مذکور طی روز‌های آینده همچنین از برخی مراکز تولیدی و صنعتی ایران نیز بازدید خواهند کرد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۸۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی و ۶ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۶ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۷ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۵۰ هزار و ۳۷۳ واحد صنعتی و چهار هزار و ۲۶۰ واحد کارگاهی تکمیل شده، زمینه اشتغال مستقیم یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۹۳ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.