شهر خبر
مدیرکل روابط عمومی شورای رقابت:

قیمت خودرو‌های مونتاژی تصویب شد/ لزوم کاهش قیمت‌ها تا جلسه بعدی شورای رقابت

مدیرکل روابط عمومی شورای رقابت گفت: این خودروسازان موظف شدند تا زمان بعدی تشکیل جلسه شورای رقابت، قیمت تولیداتشان را رقابتی کنند.

به گزارش ایبِنا، «سپهر دادجوی توکلی» در اجرای ماده ۳/۱ دستورالعمل بازار خودروی شورای رقابت و مصوبه شماره ۵۴۳ مورخ ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ این شورا، قیمت محاسباتی محصولات مونتاژی سواری خودروسازان بخش خصوصی که به سازمان حمایت ارائه شده بود، در جلسه کارگروه خودروی شورای رقابت مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان‌کرد: بر این اساس، قیمت‌های ارائه شده به سازمان حمایت پس از بررسی در شورای رقابت رای‌گیری شد و به تصویب رسید.

مدیرکل روابط عمومی شورای رقابت تصریح کرد: نکته مهم این است که با در نظر گرفتن شاخص رقابت پذیری مشخص شد هیچ یک از این خودرو‌ها رقابت پذیر نیستند و در حقیقت در گروه G و F قرار می‌گیرند و باید هزینه تولید خودروهایشان را پایین بیاورند.

وی تاکید کرد: بر این اساس، مونتاژکاران بخش خصوصی موظف شدند تا در دوره بعدی بازبینی قیمت‌ها از سوی شورای رقابت به کاهش قیمت تمام شده این خودرو‌های سواری اقدام کنند.

دادجوی توکلی بیان‌داشت: بدیهی است در غیر این صورت و عدم ارتقای این خودرو‌ها از گروه‌های G و F به هر یک از گروه‌های A, B, C و D سبب می‌شود تا این خودرو‌ها به عنوان خودرو‌های غیررقابتی به مردم معرفی شوند.