شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت نفت#ایالات متحده#قیمت#نفت#حال#افزایش#است
تحلیل المیادین در خصوص بازار نفت؛

قیمت نفت در حال افزایش است

قیمت نفت قبل از تصمیمات افزایش نرخ بهره به دلیل ترس از بحران بانکی و تورم در ایالات متحده و نگرانی از کاهش تقاضای نفت افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، قیمت نفت دیروز جمعه پس از ثبت کاهش شدید در اوایل هفته، پیش از تصمیم گیری برای افزایش نرخ بهره از سوی بانک‌های مرکزی بزرگ، افزایش یافت.

هر بشکه نفت خام برنت ۲.۸۰ دلار یا ۳.۹ درصد افزایش یافت و به ۷۵.۳۰ دلار رسید.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از چهار روز کاهش به پایین‌ترین سطح خود از اواخر سال ۲۰۲۱، ۲.۷۸ دلار یا ۴.۱ درصد افزایش یافت و به ۷۱.۳۴ دلار در هر بشکه رسید.

این دو معیار برای اولین بار از نوامبر ۲۰۲۲ برای سه هفته متوالی سقوط کردند.

دنیس کسلر، معاون ارشد BOK Financial گفت: نفت خام در تلاش است تا روند قیمت پایین اخیر ناشی از نرخ‌های بهره بالا و نگرانی‌ها در مورد رکود، به ویژه در بخش بانکی را معکوس کند.

در حالی که برخی از تحلیلگران بر این باورند که عوامل بنیادی در بازار کنونی قویتر از آن چیزی است که بازار آتی نشان می‌دهد.

گزارش مشاغل در ایالات متحده که بهتر از انتظار بود، به کاهش ترس از رکود قریب الوقوع کمک کرد، که تا حدودی ناشی از نگرانی‌های مجدد بانکی بود.

در حالی که سرمایه گذاران به طور گسترده انتظار دارند که فدرال رزرو به طور موقت افزایش نرخ بهره را در نشست بعدی سیاست پولی ژوئن متوقف کند.

وب‌سایت آمریکایی «بلومبرگ» اعلام کرد که بانک‌های آمریکایی در حال حاضر پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ در شرایط غیرممکن برای غلبه بر بحران قرار گرفته‌اند.

در این زمینه، فعالیت کارخانه‌ها در چین در ماه آوریل با کاهش سفارشات و با توجه به تأثیر بخش تولید بر تقاضای داخلی ضعیف، به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت.

کلوین وونگ، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA در سنگاپور گفت، اما انتظارات از کاهش احتمالی عرضه در نشست بعدی گروه کشور‌های تولیدکننده "اوپک +" در ماه ژوئن تا حدودی از قیمت‌ها حمایت کرد.