شهرخبر

ضرورت نوشیدن آب کم شیرین در فصل گرما

ضرورت نوشیدن آب کم شیرین در فصل گرما

فارس نوشت: دکترای تغذیه گفت: چای و قهوه پررنگ باعث از بین رفتن آب بدن می شود اما آب خودش بهترین است و آب بدنتان را تامین می کند.

«سید مرتضی صفوی» متخصص تغذیه در برنامه تلویزیونی گفت: فصل گرما که می رسد اشتهای افراد برای غذاهای پرکالری و گرم کم می شود و بیش تر دنبال غذاهای سبک و سرد هستند. در فصل گرما باید بدانیم چه مواد خوراکی را کمتر کنیم و پرهیز کنیم.

وی ادامه داد: میزان مصرف مایعات در آب و هوای معتدل شش تا هشت لیوان توصیه می شود و نصف این میزان حتما باید آب باشد و نصف دیگر نوشیدنی های طبیعی باش ؛ ولی اگر هوا گرم تر شد بین ده تا ١٢لیوان آب و آب میوه طبیعی باید مصرف کرد.

صفوی با تاکید بر این که بدن ما نیاز به مایعات زیاد سرد ندارد سعی کنیم فقط خنک باشد، افزود: اگر در هوای گرم همچون فصل تابستان، آب زیاد مصرف نشود باعث تبخیر و تیره شدن ادرار می شود و سنگ سازی و مشکلات کلیه ایجاد می شود و بنابراین در روزهای گرم سال باید عمدا آب مصرف کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: سعی شود که مایعات کمی شیرین باشد چون نیازهای دیگر بدن هم برطرف می شود. لازم نیست خیلی شیرین باشد، خیلی کم شیرین باشد کافی است. مصرف میوه ها و سبزی ها بیشتر شود. مخصوصا میوه های آب دار که فیبر خوبی دارند و ایمنی بدن را بالا می برند .

این دکترای تغذیه در پایان اظهارداشت: مصرف پروتئین ها جز ضروریات است. حتی خود چربی ها هم ضرورت دارند؛ اما پروتئین ها ١٥ درصد و کربوهیدرات ٥٥ و چربی ٣٠ درصد انرژی خودمان را تامین کنیم که سازمان بهداشت جهانی بهش توصیه دارد بهتر است.