شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#بازار مسکن#مسکونی
سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار مسکن برگزار شد

سرعت‌بخشی به کشف خانه‌های خالی و ساماندهی بنگاه‌های معاملات املاک

سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار مسکن با بررسی موضوعات ساماندهی بازار واحد‌های مسکونی استیجاری و ساماندهی بنگاه‌های املاک برگزار شد.

به گزارش ایبِنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در سومین نشست کارگروه تنظیم بازار مسکن موضوعات موضوعات ساماندهی بازار واحد‌های مسکونی استیجاری، سرعت‌بخشی به شناسایی خانه‌های خالی، ساماندهی بنگاه‌های معاملات املاک و برخورد با بنگاه‌های املاک فاقد مجوز و بررسی تخلفات پرتکرار در بنگاه‌های معاملات املاک مورد تصمیم گیری قرار گرفت.

همچنین در این نشست، شفافیت و نظارت بر سکو‌های ارائه املاک و مستغلات، پیگیری تصویب بسته دو فوریتی ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرساز در مجلس و همچنین پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن با رقم‌های جدید و نظارت بر افزایش قیمت‌ها مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

در این نشست تسریع در راه‌اندازی متروی پرند و کاهش زمان سرفاصله زمان حرکت مترو هشتگرد در همکاری با شهرداری تهران و کمک به تسهیل ناوگان حمل و نقل عمومی در مسیر تهران-پردیس نیز مورد تاکید قرار گرفت.

سومین نشست کارگروه تنظیم بازار مسکن با حضور روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، سادات مشاور وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن، علیرضا جعفری معاون وزیر راه وشهرسازی ومدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید، ایمان اسلامیان معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی و سایر مدیران و نمایندگان دستگا‌های زیربط از جمله نماینده اتاق اصناف و نماینده بسیج اصناف در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

ساماندهی بازار اجاره و نظارت بر عملکرد بنگاه‌های معاملات املاک و شفافیت در بازار اجاره مهمترین اهداف تشکیل این جلسات و رویکرد وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌رود.