شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#ایتالیا

مهمات ایتالیا ته کشید!

مهمات ایتالیا ته کشید!

ایسنا نوشت: یکی از روزنامه‌های ایتالیا اعلام کرد، این کشور به دلیل انتقال شش محموله تحهیزات نظامی به اوکراین دیگر مهمات کافی در انبارهایش ندارد.

 روزنامه کوریر دلا سرا نوشت، با توجه به اینکه صنعت تسلیحاتی ایتالیا تقریبا برچیده شده و تامین تجهیزات نظامی از سوی آمریکا قطعی نیست، این کشور فقط به اندازی دو روز نبرد، مهمات دارد.

این روزنامه از قول وزارت دفاع ایتالیا نوشت، ارتش در حال حاضر با فقدان جدی مهمات سبک و سنگین روبروست و این مساله اوضاع را به شدت مشکل می‌کند.

به گفته افسران نظامی ایتالیا، در انبارهای ارتش مهمات کافی وجود ندارد. اگر امروز ایتالیا هدف حمله قرار گیرد، به اندازه ۴۸ تا ۷۲ ساعت مهمات دارد تا از خود دفاع کند.

به گفته موسسه آلمانی "کیل برای اقتصاد جهانی"، ایتالیا بیش از ۷۲۷ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین ارسال کرده، درحالیکه آمریکا ۴۷ میلیارد دلار کمک نظامی به کی‌یف داده است. رم هم‌چنین بابت اقدام صلح اروپایی اتحادیه اروپا که یک برنامه مشترک خرید تسلیحات است، ملبغ چهار میلیارد دلار پرداخت کرده است.

روزنامه مذکور همچنین نوشت، ذخایر تسلیحاتی ایتالیا در ابتدا کم بود و با بسته شدن دو سوم کارخانه‌های تولیدی نظامی این کشور در دهه گذشته، سه سال طول می‌کشد تا صنعت داخلی به سفارشات فعلی خود برای مهمات توپخانه‌ای و شش سال برای ذخیره مجدد موشک‌ها برسد.

منابع دفاعی ایتالیا همچنین با اشاره به این پیشینه اعلام کردند، دولت رم از واشنگتن خواسته تا مهمات بدهد اما آنها گفته‌اند که باید در صف انتظار بمانند و این مساله زمان‌بر است.

ایتالیا در میان کشورهای اروپایی که به کی‌یف سلاح و مهمات داده‌اند وضعیت بدتری دارد. انگلیس پس از آنکه تمامی هویتزرهای AS-۹۰ و مهمات بیشمار خود را به اوکراین داد، هنوز به قدر کافی مهمات دارد.

در این میان، وزیر خارجه لیتوانی نیز در اکتبر گذشته میلادی گفته بود که کشورش دیگر سلاحی برای ارسال به اوکراین ندارد و مقام‌های آلمانی نیز از اواسط سال گذشته میلادی هشدار دادند که ارتش این کشور بابت تلاش‌های برلین در ارسال سلاح به کی‌یف دیگر مهمات زیادی ندارد.

جوزپ بورل‌، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ماه دسامبر هشدار داده بود، با وجود افزایش هزینه‌های دفاعی در اتحادیه اروپا، انبارهای تسلیحاتی این بلوک خالی شده است.

اسناد افشا شده اخیر پنتاگون حاکی از آن است که کمبود مهمات ممکن است مانع از حمله بهاری اوکراین علیه نیروهای روسیه شود، در حالیکه گزارشی از پولیتیکو در ماه گذشته میلادی ادعا کرد که دولت بایدن در پشت درهای بسته نگران شکست این عملیات است.

311311