شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تبریز#جمعه#قدس#امام جمعه

هشدار امام جمعه تبریز به کشورهای منطقه | کشورها باید متوجه هزینه‌های رابطه با رژیم اشغالگر قدس باشند

امام جمعه تبریز گفت: یک نکته را همه مخصوصا کشورهای منطقه باید بدانند آن اینکه رژیم صهیونیستی به تعبیر رهبر کبیر انقلاب یک غده سرطانی است و هر جا باشد آنجا روی آرامش نخواهد داشت و خاصیت همجواری با غده سرطانی دچار سرطان شدن است.

سید محمدعلی آل هاشم

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم  امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار کرد: این هفته خبری در رسانه‌ها منعکس شد که در آن به نامه جمعی از نمایندگان رژیم صهیونیستی مبنی بر حمایت از تجزیه ایران اشاره شده بود، بدیهی است خیال خام صهیونیست‌ها برای ایران خواب پریشانی است که هرگز تعبیر نمی‌شود.

وی افزود: امروز به اعتراف نخست وزیر منزوی موقت صهیونیستی اراضی اشغالی از سمت سوریه، لبنان، غزه و کرانه باختری مورد محاصره قرار گرفته است و این هیاهوی رسانه‌ای صهیونیست‌ها صرفا مصرف داخلی دارد البته پر واضح است ایجاد جنگ‌های قومیتی و فرقه‌ای در منطقه و تجزیه آنها همواره یکی از راهبردهای دکترین سیاست خارجی غرب و رژیم موقت صهیونیستی در قبال منطقه غرب آسیا بوده است.

خطیب جمعه تبریز گفت: بارها شاهد توطئه و فتنه خارجی برای تجزیه و جنگ‌های قومی و منطقه‌ای در ایران بودیم که نمونه آخر آن اغتشاشات پائیز ۱۴۰۱ است که چگونه غرب با شعارهای فریبنده رویایی تجزیه ایران را در سر می‌پروراند، خوابی که با تدبیرهای رهبر فرزانه انقلاب و روشن‌بینی مردم عزیز تعبیر نشده و نخواهد شد.

آل‌هاشم تصریح کرد: اما یک نکته  را همه مخصوصا کشورهای منطقه باید بدانند آن اینکه رژیم صهیونیستی به تعبیر رهبر کبیر انقلاب یک غده سرطانی است و هر جا باشد آنجا روی آرامش نخواهد داشت و خاصیت همجواری با غده سرطانی دچار سرطان شدن است.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه تحولات کشور سودان یک نمونه بارز است بطوریکه این کشور از روزی که به محل رفت و آمد صهیونیست‌ها تبدیل شد درگیر جنگ‌های خانمانسوز داخلی شده و به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است.

امام جمعه تبریز گفت: به تجربه ثابت شده هزینه رقابت برای برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی بسیار بیشتر است و کشورها باید متوجه هزینه‌های رابطه با رژیم اشغالگر قدس باشند.

آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود به سفر رئیس جمهور به سوریه اشاره کرد و گفت: سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به سوریه در برگیرنده پیام بسیار مهم و راهبردی برای جهان است و آن اینکه سوریه پس از ۱۲ سال بحران نفس‌گیر توانسته از مشکلات عبور کند و اکنون آماده می‌شود تا جایگاه خود را در عرصه معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی از سر بگیرد.

وی افزود: سفر رئیس جمهور ایران به سوریه حاوی یک پیام مهم است و آن هم اینکه ایران در زمان جنگ و صلح در کنار دوستان خود ایستاده است.

آل‌هاشم با بیان اینکه سوریه در دهه گذشته روزهای سخت و پرتلاطمی را پشت سرگذاشته است، اظهار کرد: حفظ تمامیت ارضی سوریه بعد از یک کارزار نفس‌گیر توسط رزمندگان جبهه مقاومت به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی، در واقع تغییر هندسی قدرت به نفع جبهه مقاومت بود.

وی تصریح کرد: امروز این مهم با سفر رئیس جمهور ایران به سوریه نمود و ظهور پیدا کرده است و این سفر نشان داد که بحران سوریه تمام شده است و هر کشور می‌تواند یک جهش بزرگی در تعاملات سیاسی و اقتصادی منطقه شکل بدهد.

آل‌هاشم تاکید کرد: سفر رئیس جمهور کشورمان به سوریه باید فصل جدیدی از روابط طولانی دو کشور برادر سوریه و ایران  در کنار هم داشته بگشاید و توجه به تعاملات اقتصادی با کشور سوریه که در یک دهه گذشته از آن غفلت شده بود باید مهمترین بخش این سفر باشد به عنوان مثال چرا میزان تعاملات اقتصادی ترکیه با سوریه ۱۰ برابر ایران باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت در دیدار با معلمان اظهار کرد: فرمایشات معظم له باید یک منشور مهم درباره آموزش و پرورش به حساب بیاید و این فرمایشات می‌تواند برای وزارت آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف پرورشی و آموزشی کشور یک نقشه راه مهم و موثر تقلی شود.

وی افزود: معظم له در این دیدار هم وظایف دولت و باید و نبایدهاش را برشمردن و هم درباره شان و جایگاه معلم و ارتباط این جامعه مربی با دانش‌آموز نکات مهمی را بیان فرمودند.

آل‌هاشم با بیان اینکه دولت باید به آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشد، گفت: آموزش و پرورش از بی‌ثباتی مدیریتی رنج می‌برد بطوریکه در ۱۰ سال گذشته پنج وزیر و چهار سرپرست داشته است، متاسفانه در آذربایجان شرقی در یکسال گذشته آموزش و پرورش دو سرپرست به خود دیده است.

خطیب جمعه تبریز  اظهار امیدواری کرد که بعد از فرمایشات گهربار رهبری دولت هر چه سریع‌تر تکلیف وزارت آموزش پرورش و به طبع آن اداره آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و استان‌ها را برطرف و حل کنند.

وی تصریح کرد: این مسائل نشان دهنده کم اعتنایی دولت‌ها چه در گذشته و چه در حال حاضر به نهاد تربیتی کشور یعنی آموزش پرورش به لحاظ سیاستگذاری و اجرا با انباشت مشکلات مواجه است، مطالبات جامعه فرهنگیان کشور از یک طرف و عدم اجرای سند تحول آموزش و پرورش از طرف دیگر و عدم توجه کافی به مدارس دولتی موجب بروز مشکل در نظام آموزشی کشور شده است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مسائل آموزش و پرورش را جز با نگاه راهبردی و نظام‌مند نمی‌توان حل کرد و ما از دولت توقع داریم نهاد آموزش و پرورش را جدی بگیرد، البته تنها دولت وظیفه ندارد مجلس هم به دور از نگاه انتفاعی به آموزش وپرروش کرده و در کنار دولت بوده و به معلمان عزیز این قشر زحمتکش جامعه توجه ویژه داشته باشد.