شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#قبر#نوه#چرچیل#کدام#محله#تهران#است؟

قبر نوه چرچیل در کدام محله تهران است؟

اهالی محله شکیب قبرستان ارامنه را خوب می‌شناسند.

منیبان نوشت: محله شکیب امروز از جنوب به بزرگراه شهید محلاتی، از محور شرق به خیابان دهم فروردین، از شمال به خیابان شهید حنیفی و مستفید و از ضلع غرب از مقابل مسجد مکتب‌الزهرا (س) تا میدان شهید محلاتی امتداد می‌یابد.

اهالی محله شکیب قبرستان ارامنه را خوب می‌شناسند. گورستانی واقع در جنوب خیابان شهید تاجری که متجاوز از ۱۵۰سال از اولین تدفینی که در آن صورت گرفته می‌گذرد. در این آرامگاه، فضا‌های باارزشی مانند آرامگاه مشاهیر معمار، هموطنان شاعر مسیحی و آشوری وجود دارد. در گورستان ارامنه سنگ قبر‌هایی از قبل ساخت حصار‌ها به جای مانده است. مقبره زیبای شاهزاده گرجی در مساحتی بالغ بر ۸ هزار مترمربع و مقبره سرباز گمنام جنگ جهانی دوم که با ستاره‌ای سرخ مزین شده در این مکان خودنمایی می‌کنند.

سه چهارم گورستان دولاب، واقع در حاشیه شرقی تهران که مکان تدفین کاتولیک‌های شهر بود، از آنِ لهستانیان فوت شده و بقیه مختص کاتولیک‌های دیگر است. ژنرال آنتونی رادزیویو دوبروفسکی، پرفسور آرشیتکت اکراینی لشک هورودوچکی، دکتر تولوزان پزشک ناصر الدین شاه، آنتوان سوروگین عکاس گرجستانی دوره قاجاریه، مینا خوش تاریا شاهزاده گرجستان و ماری چرچیل نوه ۶ ساله چرچیل از جمله افراد شاخص آرمیده در این گورستان به شمار می‌روند.