شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایتالیا#وزیر خارجه#فرانسه#مهاجران

لغو سفر وزیر خارجه ایتالیا به فرانسه

لغو سفر وزیر خارجه ایتالیا به فرانسه

بالا گرفتن اختلافات بین فرانسه و ایتالیا بر سر مسئله مهاجران منجر به لغو سفر برنامه ریزی شده روز گذشته وزیر خارجه ایتالیا به این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، بار دیگر اختلافات بین پاریس و رم بر سر موضوع مهاجرت بالا گرفته است. وزیر کشور فرانسه می گوید نخست وزیر ایتالیا "بی کفایت" است و و وزیر امور خارجه ایتالیا هم در واکنش به این اظهارات اقدام کرده است.

به نوشته روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، درگیری بین ایتالیا و فرانسه بر سر سیاست پناهجویان دوباره آغاز شده است. بنابراین، آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا، سفر برنامه ریزی شده خود به پاریس را طی یک بیانیه کوتاه لغو کرد. محرک به وجود آمدن این شرایط اظهارات جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه، در مصاحبه ای در روز پنجشنبه بود مبنی بر اینکه جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا قادر به حل مشکلات مهاجرتی که باعث انتخاب او شد نبود . دارونین به رسانه RMC گفت، ملونی، مانند مارین لوپن، سیاستمدار راستگرای فرانسوی، قول اقدامات سختگیرانه در مورد سیاست مهاجرت را می دهد، اما از زمان انتخاب او همه چیز بدتر شده است.

اعضای ائتلاف دولتی ایتالیا و وزرای سابق این کشور از این اظهارات خشمگین شدند. تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا حتی در یک اطلاعیه کوتاه پرواز خود به پاریس را لغو کرد. وی قرار بود عصر پنجشنبه با همتای خود کاترین کولونا در فرانسه دیدار کند. وی اظهارات دارمنین را غیرقابل قبول خواند و در توئیتر نوشت: این روحیه ای نیست که بتوان با آن با چالش های مشترک اروپایی مقابله کرد.

وزارت خارجه فرانسه البته بعد از آن تلاش کرد تا خسارات وارده را محدود کند و گفت که روابط دو کشور بر اساس احترام متقابل است.این ووزارتخانه اعلام کرد که همچنین این در روحیه همبستگی است که دولت فرانسه مایل است با ایتالیا برای مقابله با چالش مشترک ناشی از افزایش سریع جریان های مهاجر، به ویژه از مدیترانه مرکزی همکاری کند.

در پاییز گذشته نیز یک مناقشه دیپلماتیک بین ایتالیا و فرانسه بر سر موضوع مهاجرت و پناهندگان شکل گرفت. در آن زمان، رم از ورود کشتی متشکل از امدادگران دریایی غیرنظامی با بیش از 230 مهاجر به بندری در سیسیل خودداری کرد و در نهایت این به بندر تولون فرانسه رفته و در آنجا لنگر انداخت. در آن زمان تعدادی از سیاستمداران بلندپایه فرانسه از اقدامات دولت ملونی انتقاد کردند و وی را متهم کردند که اجازه ورود این کشتی حامل مهاجران به بنادر خود را نداده است.

انتهای پیام/