شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آلمان#قیمت

قیمت پورشه برقی در آلمان حتی با گران شدن اخیر، ارزانتر از خودروچینی در ایران

شرکت خودروساز آلمانی پورشه، برای جبران مشکلات زنجیره تامین و تاثیر منفی آن بر سود سه ماهه اول خود، قیمت‌ها را در اروپا و آمریکای شمالی ۴ تا ۸ درصد افزایش می دهد.

 
به گفته نمایندگان این شرکت، هنوز مشکلاتی برای خرید ادوات نیمه‌رسانا و اجزای سیستم گرمایش ولتاژ بالای مدل تمام برقی خود به نام پورشه تایکان دارد. هدف پورشه در این راه، کنار زدن شرکت‌های رقیب مانند فراری است.
زمان تحویل محصولات پورشه نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و این در حالیست که این شرکت با مشکل زنجیره تامین نیز مواجه شد.
این شرکت خودروساز می‌گوید کاهش سوددهی روی عملکرد آن تاثیر منفی داشته است، بنابراین قیمت ها برای افزایش سودآوری افزایش می‌یابند.

این افزایش قیمت از مدتی پیش با گران‌ شدن مدل‌هایی مانند کیمن و باکسستر آغاز شده و همچنین برای ساده سازی تولید برخی آپشن‌ها حذف می‌شوند.

به همین ترتیب، پورشه برقی تایکان نیز در حال حاضر حدود ۹۰ هزار دلار قیمت دارد و از منابع تامین سود اصلی شرکت به شمار می‌رود. پورشه می‌گوید قصد دارد در آینده این خودروها را به سطح خودروهای برقی دوگانه برساند تا هزینه بیشتری برای فناوری پیشرفته‌تر دریافت کند.
 
گفتنی است پورشه در حالی با افزایش قیمت به 90هزار دلار رسیده که برخی خودروهای چینی در ایران تقریبا به همین قیمت فروخته می شود.