شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معلمان#خوزستان#آذربایجان شرقی

این افراد هفت ماه حقوق نگرفته‌اند

این افراد هفت ماه حقوق نگرفته‌اند

تسنیم:برخی معلمان که در سال ۱۴۰۱ به استخدام آموزش و پرورش درآمده‌اند، از عدم دریافت حقوق از ابتدای مهر تا به امروز خبر می‌دهند!

این افراد جزو معلمان جدیدالورود هستند که سال ۱۴۰۱ از طریق آزمون استخدامی پذیرفته شده‌اند اما به دلیل کسر امتیاز در گزینش، موفق به احراز صلاحیت نهایی نشده بودند اما پس از ارزیابی‌های تکمیلی، مجدد تأیید شدند.

به گفته این دسته از معلمان، فروردین امسال در بررسی‌های تکمیلی گزینش تأیید شدند و در شرایطی که از ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا به امروز به صورت رسمی و تمام وقت مشغول تدریس هستند، تا به امروز ریالی حقوق دریافت نکرده‌اند!

به گفته آنها، ادارات آموزش و پرورش تغییر سال و نبود بودجه را دلیل عدم واریز ۶ ماه حقوق معوقه اعلام می‌کنند اما این صحیح نیست که در آغاز کار معلمی علاوه بر تحمل فشار روانی و نگرانی ناشی از روند بررسی گزینش و صرف هزینه‌های هنگفت رفت و آمد به مدرسه، ۶ ماه زحمات معلمی آنها نادیده گرفته شود.

این معلمان نگران آن هستند که در سال تحصیلی جاری، حقوقی به آنها پرداخت نشود و ارائه کد پرسنلی و پرداخت حقوق از مهر ۱۴۰۲ انجام شود.

یکی از معلمان استان خوزستان در این باره می‌گوید: «سال گذشته در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته و از ابتدای مهر وارد کلاس‌های درس شدم اما اواخر آذر ماه اعلام شد به دلیل رد شدن در گزینش باید کلاس‌ درس را ترک کنید در عین حال آموزش و پرورش استان نیز به دلیل کمبود دبیر مانع خروج از کلاس‌های درس شد.

در اعتراض مجدد به نتیجه گزینش، تأیید شدم و با وجود دریافت کد پرسنلی و صدور حکم از ابتدای مهر حقوق دریافت نکرده‌ام! در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان این موضوع را به او منعکس کردیم و امیدوارم مشکل حل شود؛ دو فرزند دارم و عدم پرداخت حقوق زندگی ما را با چالش مواجه کرده است و طی این مدت فقط با قرض گرفتن در حال گذران زندگی هستم.»

چرا معلمان بدون تأیید گزینش وارد کلاس درس شدند؟

استخدام معلمان جدید در سال ۱۴۰۱ با حواشی بسیاری همراه بود، جمعیت زیاد آنها و نبود فرصت کافی برای گزینش، منجر به آن شد تا معلمان قبل از اعلام نتایج گزینش و بدون تأیید نهایی از ابتدای مهر تدریس را آغاز کنند اما پس از مدتی در میانه سال تحصیلی به برخی از آنها اعلام شد که در گزینش رد شده‌اند!

این فرآیند علاوه بر ایجاد مشکلات مختلف برای معلمان، حواشی متعددی را رقم زد و اکنون معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد که چگونه معلمان بدون تأیید گزینش وارد کلاس‌های درس شدند؟ آیا این کار غیرقانونی نیست؟

معلمانی هم که در گزینش رد شدند به ازای ماه‌هایی که به تدریس مشغول بودند، ریالی حقوق و حق‌الزحمه دریافت نکردند.

آموزش و پرورش تا این لحظه پاسخی درباره چرایی این اتفاقات ارائه نکرده است.