شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تاکسی

کار در تاکسی اینترنتی به جای کار در کارخانه

 کار در تاکسی اینترنتی به جای کار در کارخانه

علی اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نامگذاری شعار سال اظهار کرد: اگر به کلیات نظام و شعارهای هر سال که مقام معظم رهبری ابلاغ و تعیین می‌فرمایند به شکل شایسته عمل شود، با مشکلات اقتصادی در بخش‌های صنعتی و تولیدی مواجه نمی‌شویم.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان اینکه شعار سال چشم‌انداز یک‌ساله کشور را در بخش‌های مختلف ترسیم می‌کند، افزود: باید سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به سمت و سوی مهار کردن تورم و کنترل قیمت‌ها در بازار و همزمان افزایش تولید حرکت کند.

اصلانی دستمزد را در انگیزه نیروی کار برای تولید با کیفیت موثر خواند و با اشاره به سهم دستمزد در قیمت تمام شده اظهار کرد: بر اساس محاسبات و آمارها دستمزد در قیمت تمام شده تولید سهم پایینی دارد و در ایجاد تورم چندان تاثیرگذار نیست. اگر حقیقتا دستمزد تورم‌زاست چرا افزایش نرخ کرایه‌ها و تعرفه‌ها موجب ایجاد تورم نیست؟

این مقام مسئول کارگری افزود: سال گذشته اعلام شد که افزایش ۵۷ درصدی حداقل دستمزد باعث تحمیل تورم به اقتصاد شده است و بلافاصله شایعاتی مبنی بر اخراج نیروهای کار شنیده شد اما شکر خدا نه تنها هیچ کارگری اخراج و بیکار نشد بلکه خطوط تولید با انگیزه نیروی کار رونق بیشتری گرفت.

وی ادامه داد: همان سال با وجود افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران، بسیاری از شهرک‌های صنعتی به دنبال جذب نیروی کار بودند. حتی در بنرها اعلام کرده بودند که دستمزدی بالاتر از حقوق مصوب وزارت کار با حق سرویس و سلف به کارگران پرداخت می‌کنند اما تعداد افرادی که مراجعه کردند، انگشت شمار بود و کارفرمایان نیروی مورد نیاز خود را نتوانستند جذب کنند.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار در پایان با بیان اینکه تعیین دستمزد باید به گونه‌ای باشد که به رونق تولید بیانجامد نه ضد آن، اظهار کرد: کارگر باید انگیزه کار در خط تولید را داشته باشد تا به کار در تاکسی اینترنتی روی نیاورد. اگر توصیه‌های مقام معظم رهبری را هر سال آنطور که باید، اجرا می‌کردیم، امروز حداقل دستمزد کارگران به بالای ۱۰ میلیون تومان می‌رسید و فاصله‌اش با سبد هزینه معیشت کمتر می‌شد. در نتیجه ضمن افزایش قدرت خرید کارگر، تولید باکیفیت و بهره‌وری بنگاه‌ها را شاهد بودیم.