شهر خبر

روسیه: اعتماد جهانی به سازمان ملل در حال نابودی است

روسیه: اعتماد جهانی به سازمان ملل در حال نابودی است

ایرنا نوشت: سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با ابراز نارضایتی از بی‌توجهی به انتقادها از عملکرد این سازمان، گفت: اعتماد جهانی به سازمان ملل در مسیر نابودی است.

به گزارش خبرگزاری تاس، واسیلی نبنزیادر نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره مشکلات پیرامون اعتماد سازی در امور بین الملل گفت: اخیرا تنزل اعتماد نسبت به این سازمان را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه سازمان ملل متحد موظف است منافع تمام کشورهای عضو را دنبال کرده و نمونه‌ای از «بی‌طرفی و صداقت» باشد، تاکید کرد: ضرورت دارد تمام کارکنان در این سازمان بین‌المللی در چارچوب ماده ۱۰۰ منشور سازمن ملل عمل کنند.

این دیپلمات روس با اشاره به انتقادهای اخیر به عملکرد این سازمان و ضرورت توجه به آن‌ها خاطر نشان کرد: بازخورد منفی لزوما نشان دهنده تلاش برای لطمه زدن به اعتبار سازمان ملل نیست، انتقادها در اکثر موارد ناامیدی دولت‌ها و مردم آن‌ها را نسبت به این سازمان آشکار می‌کند.

نبنزیا در ادامه صحبت‌های خود به نمایندگان حافظ صلح این سازمان توصیه کرد که علاوه بر تشریح وظایف خود و ارتباط نزدیک و فعال با مردم و رسانه‌ها، طرح‌های مختلف منطقه‌ای را با سرعت و بازدهی مناسب اجرا کنند.

311311