نتانیاهو مانع سفر وزیر جنگ صهیونیستی به آمریکا شد

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) خبر دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با سفر «یوآو گالانت» وزیر جنگ کابینه خود به آمریکا مخالفت کرده است.

به نوشته المیادین، به گفته شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، مقامات آمریکایی دو مرتبه از «یوآو گالانت» برای سفر به واشنگتن و نیویورک دعوت کرده بودند و او نیز قصد داشت در آینده نامشخص به آمریکا سفر کند، اما نتانیاهو گفته است که موافق این سفر نیست.

این دومین بار است که نتانیاهو مانع سفر گالانت به خارج از سرزمین اشغالی می‌شود و نتانیاهو به اطلاع مقامات دفتر گالانت رسانده که با سفر او مخالف است.

این اختلافات از زمانی آغاز شد که یوآو گالانت به صراحت با طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو مخالفت کرد که منجر به برکناری گالانت از وزارت جنگ شد هرچند مدتی بعد نتانیاهو از تصمیم خود بازگشت و گالانت نیز در مقام خود باقی ماند، اما اختلافات همچنان ادامه دارد.

به نوشته روزنامه هاآرتص، گالانت صرفا پذیرفته بود که در خصوص زمان طرح انتقاداتش عذرخواهی کند و در قبال نفس این انتقادات به هیچ وجه پشیمان نیست.

در این راستا به گفته محافل صهیونیستی، نتانیاهو، یوآو گالانت را به دفتر خود فراخوانده و به او گفته است که دیگر به او اعتماد ندارد.