شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فضای مجازی#شیرخشک#کدملی#نوزاد#عرضه#می‌شود؟

شیرخشک با کدملی نوزاد عرضه می‌شود؟

یک مقام سازمان غذا و دارو درباره اخبار منتشره در فضای مجازی مبنی بر عرضه شیرخشک با کدملی نوزاد واکنش نشان داد.

ایرنا نوشت: فرامرز خدایان مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کمبود شیرخشک در بازار و عرضه آن با کد ملی را شایعه و جوسازی در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: امسال بیش از ۲۰ درصد افزایش تولید شیرخشک در کشور داشته‌ایم.

خدایان با بیان اینکه نیاز به واردات شیرخشک نداریم، تصریح کرد: مشکل خاصی در تولید این محصول و همچنین مواد اولیه آن نداریم.

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در مورد برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد صادرات شیرخشک تولید ایران به کشورهای همسایه که از آن به عنوان عامل کمیاب شدن این کالا یاد شده است، اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد زیرا اولویت تامین نیازهای داخلی است و وقتی در کشور به شیرخشک نیاز داریم، هیچ دلیلی برای صادرات این محصول به برخی کشورها از جمله پاکستان و افغانستان وجود ندارد.

وی شیرخشک را از اقلام ضروری دانست و گفت: شایعه عرضه شیرخشک با ارائه کدملی صحت ندارد و اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

صبح امروز چهارشنبه (۱۳ اردیبهشت) در برخی صفحات و کانال‌های فضای مجازی خبری مبنی بر نایاب شدن شیرخشک و عرضه آن با کد ملی منتشر شد.