شهر خبر
رییس سازمان بورس خبر داد:

عزم جدی دولت برای عرضه عمومی شرکت‌های سهامی عام پروژه

عشقی ضمن اشاره به شرایط فعلی بازار سرمایه از عزم جدی وزارت اقتصاد و این سازمان برای عرضه عمومی شرکت‌های سهامی عام پروژه خبر داد.

به گزارش ایبِنا، مجید عشقی امروز (چهارشنبه) در حاشیه سفر به کرمان و بازدید از شرکت ملی صنایع مس ایران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به اقبال و شرایطی که امسال در بازار سرمایه حاکم است می‌تواند نقش پررنگی را در تامین مالی شرکت‌ها داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا به طور حتم شرکت سهامی عام پروژه که در وزارت اقتصاد و سازمان بورس مورد بحث قرار گرفته بود را به سمت عرضه عمومی برسانیم تا تامین مالی انجام دهیم.

رییس سازمان بورس ادامه داد: نباید به این بسنده کنیم که اگر جریان نقدینگی شرکت‌ها قوی است به دنبال انتشار اوراق نباشند، بلکه اوراق به سرعت اجرای پروژه‌ها کمک می‌کند؛ به همین دلیل انتشار اوراق باید جزو برنامه قرار داشته باشد.

عشقی خاطرنشان کرد: بازار سرمایه از سال‌های گذشته کمک‌کننده به سایر شرکت‌ها بوده است و به هیچ عنوان نگاه ما به بورس کالا یک طرفه نیست.

وی گفت: باید اقدامی صورت بگیرد تا قیمت‌گذاری کالا‌هایی که در بورس کالا عرضه می‌شود، به صورت منصفانه باشد و به طور حتم از رانت جلوگیری شود.

 

منبع: ایرنا